Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '19

 
Kategori
Felsefe
 

İki Kere İki Kaç Eder

"Adaletsiz hukuksuz  iş yapmayacaksın yoksa çarpılırsın. Tanrı seni çarpar. Kimsenin özellikle kardeş hakkı yemeyeceksin yoksa evinden yurdumdan olur darbenin nerden geldiğini anlamaya çalışırken peşisira bir darbe daha alırsın tanrı tarafından feleğin şaşar. Kul hakkı ile karşıma gelme diyor tanrı. Bu şu demektir; 'afetmem seni'."

Benzer sözleri küçüklüğümde yaşlı kimselerden çok dinlerdim. Sizler de dinlemişsinizdir. Henüz 4-5 yaşlarımdan itibaren sürekli olarak babam ve amcasının dükkanında bulunup büyüdüğüm için dükkana gelen yaşlı kimselerden çok şeyler öğrenirdim. O yıllarda sohpetler adeta konferans gibi olurdu ve oturur ben de onları dinlerdim.

Genelde adalet konuları işlenirdi. Doğruluk üzerine konuşmalar yapılır ben de büyük keyifle izlerdim onları.

O yıllarda babam ve amcası kumaş basma emprime pike patiska jarse diolen gibi manifatura ürünlerini satarlardı. Her ikisine dikkat eder müşteriye metre ile kumaş vermeye çalıştıklarında mutlaka 5-10 santim fazladan verdiklerini görürdüm. Sonra daha önce dükkanda yapılan yaşlı kimselerin konuşmalarıyla kendimce kıyaslamaya çalışırdım.

Taa yaklaşık 50 yıl önceki konuşmalar İstanbul seçimlerinin iptal edilmesinden sonra  aklıma geldi.

Kimsenin hakkını yemeyeceksin. Hakkını da yedirmeyeceksin. Bazı kimseler hakkı olmadığı yere konmak için çeşitli entrikalar çeşitli palavralarla konmaya çalışır ve sonunda da konar o yere ama ömür boyu iki yakası bir araya gelmez. Kazandığını zanneder hepsi bu. Yaşamı süreci içinde hep problem yaşar problemin kaynağının nereden geldiğini de bilmez anlamaz. Bir sorununu çözer ötekisi gelir bir türlü sonunu getiremez sorunlarının.

İstanbul seçimleri iptal edildi 24 haziran seçimlerinin akibetinin ne olacağı bilinmiyor dolar 6 lirayı çoktan geçti, iki kere iki dörtten fazla etmiyor o tarafa da eklesen bu taraftan da çıkarsan.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..