Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '09

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

İki kere muhtarlık yapan işitme mngelli Muhtar yeniden aday

Türkiye’nin tek işitme engelli muhtarı olarak 1999 yılında seçime 1 ay kala yaşadığı Erzincan’ın Üzümlü ilçesi Fatih Mahallesinde muhtarlığa aday olan ve 5 rakibine 12 oy fark atarak muhtar olan işitme engelli M Ali Yeniçeri 2004 yılında 2 aday arkadaşını 67 oy fark atarak yeniden muhtar olmuştu.

7 Mayıs.2004 te Türk Alman Dostluk Vakfı tarafından teşvik ödülü alan Yeniçeri aynı zamanda Erzincan İşitme Engelliler Spor Kulübü ve İşitme Engelliler Derneğinin Başkanı. Yeniçeri 2004 yılında hayatını “ Yarınlara Umut Olsun” adlı kitapta anlatarak Türk-İş’in sponsorluğunda 2000 adet basarak okullara armağan etmiş.Eğitime büyük önem veren M Ali Yeniçeri Üzümlü ilçesine Meslek Yüksek Okulu açılması için diğer mahallerin muhtarları ile büyük uğraş vermekte.

Başkan Yeniçeri 3. defa aday olduğu 29Mart.2009 seçimlerinde ise oyların yüzde 70 . ini alarak ülkemizin tek işitme engelli muhtarı olmaya devam edeceğini vurguladı.

Mehmet Ali Yeniçeri! kendisini anlatmasını istediğimizde şunları anlattı: 1972 yılında Erzincan’da doğdum.5 yaşında Kuran okumaya başladım. 6 yaşında da ilkokula başladım. Üzümlü İlçesi Merkez İlkokulu 3. sınıfa kadar öğrenimimi devam ettirdim. 1981 Yılı Nisan ayında yakalandığım Menenjit Hastalığından dolayı işitme gücümü tamamen kaybettim. Daha sonra Sivas İşitme Engelliler Okulu Hazırlık sınıfına kaydoldum. Teneffüslerde sınıf sınıf dolaşarak tahtalardaki yazıları okumaktaydım. Hazırlık sınıfında iki ay eğitim gördükten sonra okul idaresince beni yükseltme sınavına aldılar. Bu sınavda başarı göstererek 5. sınıfa geçtim. Böylece 7 yıl eğitim veren okulu 2 senede tamamladım. Bu okulda engelliler arsında yapılan bilgi yarışmasında Türkiye 1. si oldum. Milli Eğitim Bakanlığınca bu yarışmada 1. olana arsa verilmekteydi Ankara’da. Ailem kabul etmedi Daha Sonra Ankara Sanat Ortaokulunu kazanarak orta tahsilimi 1987 yılında tamamladım.Ekonomik nedenlerle liseye gidemedim. Ama okuma azmimi bırakmayarak lise tahsilimi Açık Öğretim Lisesinde tamamlamış bulunmaktayım.1990 senesinde iş hayatıma Şanlıurfa GAP’ta başladım. 1993 yılında GAP’ta bir bölüm işlerin tamamlanmasıyla ayrıldım. Baba mesleği olan Tarım ve Hayvancılık İşleri için kendime traktör alarak tarım sektöründe ilerlemeler göstermiş olup, 2003 yılında evliliğimi de tamamlamış olup 1 çocuk babasıyım.1999 yerel seçimlerinde Erzincan Üzümlü İlçesi Fatih Mahallesi muhtarı seçildim ve 2004 yılında yapılan seçimlerde de yeniden muhtar seçildim .”Yarınlar Umut Olsun “ adlı birde kitabım bulunmaktadır. 1998 yılında Erzincan’da kurmuş olduğum İşitme Engelliler Koruma ve Geliştirme Derneği”ndeki üstün başarılarımla Erzincan kamuoyunun dikkatini çekmiş bulunmaktayım.Bu başarılarımla ilçe halkının isteği üzerine muhtarlığa aday oldum.Böylece Türkiye’nin ilk işitme engelli muhtarı olmuş oldum.Benim engelli olmam halk arasında anlaşma ve kaynaşmada hiç sorun yapmamıştır.Çünkü ben dudaktan okuma yeteneğine sahip bulunmaktayım. 24 saat cep telefonumu halkın hizmetine açık tutmakta olup, evime gelen her insana misafirperverlik göstererek , sorunlarını kaleme almaktayım.Ramazan ayında mahallemdeki fakirlere yardımlarda bulunmakta olup, onlarla iftar açmaktayım. Bu çalışmalar sonucu Üzümlü Kaymakamlığınca TAKDİRNAME ile ödüllendirildim. 7 Mayıs 2004 te de Türk Alman Dostluk Vakfınca Yılın Muhtarı seçilerek Tübitak’ ta düzenlenen törenle uluslar arası ödül almış bulunmaktayım.

İşitme engelliler özel eğitime muhtaç olduğundan bence başarı ortalamaları yüzde 3 olmaktadır. Bazı illerde engelli çocuğun aileleri engelliler lisesine ve yüksek okula göndermediği için sağlamlar arasında eğitim görmektedirler. Bu eğitim başarıyı yükseltmemektedir. Nedeni de Bu sınıftaki öğrenciler arasında bir veya iki engelli anlatılanların hiç farkında olamamaktadır. Engellilerin kitap okuma oranı yüzde 1 gibi görünmektedir.Aldığı kitabın sayfalarını çevirerek okumadan bırakmaktadırlar.

Bugün ki iş kanununa göre işitme engellilerin ayrı ortamda sınava alınması daha faydalı olacaktır. Ama yapılan sınavda yeterince puan alamamaktalar. Konuşmalarının düzgün olmamasından veyahut hiç olmamasından dolayı cümlelere yeterince anlama verememektedirler.

Sivil toplum örgütlerinin derneklere pek bakış açısı yoktur. Dernekler engellilerin haklarını koruyup onlara yol göstererek hizmet vermekte ve gelişmelerini sağlamaktadırlar. Ama her sağlam insanda kendini bir engelli gibi hissederlerse o zaman engellilerin hayatta yaşadıkları zorlukların farkına varmış olurlar .

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..