Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '11

 
Kategori
Kitap
 

İki kitap birden

Aynı  anda  okumaya  başladığım  iki kitabı da sonunda bitirdim.

NICOLE JONES - GEÇMİŞE  VEDA

Kesinlikle okumanızı öneriyorum. Kahramanımız Alice kendisi tercumandır. Bir gurup arkeoloğun kazı çalışmalarında yanlarında çevirmen olarak bulunur, olaylar Çin 'de geçmektedir. Geçmişinden özellikle babasından kaçan bir genç kadının hikayesini anlatıyor.Kitabı okurken akışı itibari ile nasıl biteceğine dair tahminler yürütmüştüm ve tahminlerim doğru çıktı.

En  nefret ettiği babasının  ölüme doğru gidişine üzülmesi ve bundan etkilenmesi beni şaşırttı. Sanırım kimseden ölesiye nefret edemessiniz. Özellikle bu aile fertlerinden biriyse...

ELİF  ŞAFAK  -  ARAF

Kim gerçek yabancı-bir ülkede yaşayıp başka bir yere ait olduğunu bilen mi, yoksa kendi ülkesinde yabancı hayatı sürüp, ait olacak başka bir yeride olmayan mı?

Kahramanlarımız   ÖMER, ABED, PİYU, ALEGRE, GAİL

Olaylar Amerika'da geçmektedir. İtiraf ediyorum kitabı sırf  kitabın adı yani ARAF  kelimesi dikkatimi çektiği için okumaya başladım. Fakat  düşündüğüm gibi çıkmadı biraz hayal kırıklığı yaşadım yanlız  kitabın sonunda suratıma  tokat yemiş gibi oldum... Hani bir film izlersiniz sürükleyicidir ve hiç olmadık anda olmadık bir sahnede olmadık bir olayla son bulur ya nasıl ya  dersiniz  ve   SON  yazar .

Siz sürüklendiğinizle kalırsınız. Filmin başı ve sonu alakasızdır. Çok fazla beğendiğimi söyleyemem ama okurken keyif aldım. Ben biraz okuduğum kitabın içinde yaşamasını çok seviyorum. Okuduğum bir cümle üzerine günlerce düşünmeyi seviyorum. Karakterlerle  kendimi özleştirmeyi; ben olsam şöle yapardım demeyi, yorumlar yapmayı  seviyorum.

Okuduğum ilk kitapta etkilendiğim bir cümleyi paylaşmak istiyorum; 'Dağları yerinden oynatabilirsiniz, nehirlerin akışını değiştirebilirsiniz ama bir insanın huyunu değiştiremessiniz.' yorumsuz : ) nıkole jones -geçmişe veda

ARAF 'tan sizlerle paylaşmak istediğim hoşuma giden cümle;

'Bir kadın tarafından lanetlenmek felakettir.'

'Bir erkek seni  mahvetmeye yemin etmişse, merak etme, gece vur kafayı uyu ama  bir kadın seni mahvetmeye yemin ettiyse sakın gözünü kırpma' yoruma gerek yok gayet açık ve net : )

Saygılarımla,

Çilek ADASI

 
Toplam blog
: 26
: 650
Kayıt tarihi
: 08.06.07
 
 

Dünyaya Samsun' da merhaba dedim, yaşamım boyunca çok fazla yer gezdim, sonunda ailem "yeter artı..