Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dr Barış Çakır Burun Akademi

http://blog.milliyet.com.tr/burunakademi

01 Şubat '15

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

iki şanslı Rus kızına Moscova'da burun estetiği ameliyatı

            Dr. Kirill ile Rio  İSAPS kongresinde karşılaşmıştık. Burun ligamentleri hakkında bir konuşma yaptı ve bizim subperikondriyal diseksiyon bilimsel makalemizden de bahsetti. Pitanguy ligamentini, açık burun estetiği ameliyatında korumayı başarmıştı. Konuşması sonrası sohbet ettik.

            Ertesi gün İvo Pitanguy ile tanışma fırsatını yakaladım ve fotoğraf çektirdik. Küçük dev adam 90 yaşında olmasına rağmen hala çok diri duruyordu.  Daha sonra Dr. Kirill den bir mektup aldım. Beni Moskova’ta davet etti. Konuşmalar peşine canlı cerrahiler yapalım dedi. Burun ligamnetlerinin peşine düşmesi nedeniyle daveti kabul ettim. otel ve ulaşım tekliflerini kabul ettim ama honararyoumu reddettim. Onun yerine votka ısmarlayın dedim :) THY ile Moscova’ ya vardık. havalanında Dr. Nikolay karşıladı. Otele yerleştik. İtalyan Valerio da bize katıldı. Moscova buz gibi bir yer. İnsanlar neden buraya yerleşmiş anlamak mümkün değil. Bence birşeyden kaçmışlar. Ancak harika bir şehircilik ile katlanabilir olmuş. İki büyük daire şeklinde çevre yolu ve bu çevre yoları arasındaki bağlantı yolları ile ulaşım sağlanıyor. Metrosu çok ünlü. Büyük bir daire yapan bir metro ve onun 2 kat üstünde bağlantı hatları var. Planlama harika. Birde merkezi sıcak su sistemi var. Binaların değil, Moscova’ nın merkezi sıcak su sistemi var :) İlk gün Dr. Ali Rıza, Dr. Kirill ve ben konuşmalar yaptık. Kongrenin adını “Süper Advanced rhinoplasty course” koymuşlar. Dr. Kirill, bu ismin nedenini, burun yumuşak dokusunun yönetilmesinin, yep yeni bir konu olması olarak açıkladı. -Dr. Kirill, benim ülkemde kızlar Rus burnu istiyor ama sizler daha az kalkık burunlar yapıyorsunuz. çok enteresan !!!! Konuşmalar bittikten sonra, canlı cerrahi hastalarını tartıştık. 

 

-lateral kurus 6 mm steal, 1 mm otorim, 1 mm kaudal trim, 4 mm kaudal septal kısaltma, sol 4 sağ 3 mm ostektomi, dorsum 4 mm redüksiyon. kapalı rinoplasti yapanların, kıkırdakları gösteren gözlükleri vardır :)

-Ama böyle yaparsan supratip deformitesi olmazmı?, ben olsam radix augmentasyonu yaparım

-ben daha küçük burunlar yapmayı seviyorum. Hastalarım da küçük burun istiyor. Özellikle alından başlayan burunlar istemiyorlar ve bizim elimizde scroll ve pitaguy silahlarımız var :)

        Hastaneyi gerçekten çok beğendim. Çok donanımlı bir hastane. 3 kamera yerleştirdiler. büyük stress hem canlı hem ingilizce ameliyat yapmak. Ben iki kapalı burun estetiği yaptım, Dr. Kirill 1 açık bir kapalı rinoplasti yaptı. Sol elimin altından endoskopla video çeken plastik cerrahla sürekli mücadele ederek ameliyatları hakkıyla bitirdik. Bir gün önceki toplantıda vaka analizi yaparken, lateral kurustan 6 mm çalacağım demiştim, 7 mm çaldım. 1 mm sapmayla tahmin ettim. Eeee, madem yazar benim araya araya mm lik şakacıklar koymaya hakkım var :)

         No-mor burun estetiği yapmaya çalıştık ama Alisa nın sağ göz altı hafifçe morardı. Bu canlı cerrahi kazası oldu belki.  Ameliyata giren doktorlardan birisi Çakır 90 keskisi ile ilgilendi. Dilerseniz alabilirsiniz dedim. Hemşireye haber vermeyi unuttuk tabi. Sabah 3 e kadar bu aleti aramışlar :(

       Dr. Kirill, iki cilt plastik cerrahi kitabını ve geliştirdiği aletleri hediye etti. Bende, baklava, fındık, antep fıstığı yanında bir çakır 90 da ona hediye ettim. Akşam 16ton kulübüne, caz konserine götürdüler. Çok keyifle müzik dinledik. Sonuç olarak, Çok güzel ağırladılar, yedirip içirdiler. Daha sıcak bir mevsimde, Moscova’yı tekrar ziyaret etmek üzere ılıman İstanbul’umuza döndük. 

 

Dr. Barış Çakır

www.bariscakir.com

instagram: bariscakir__

twitter: cerrahisanati

 

 
Toplam blog
: 91
: 328
Kayıt tarihi
: 03.03.13
 
 

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanıyım. Fulya Terastaki ofisimde hastalarımı kabul e..