Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

İki Soluk Arası

İki Soluk Arası
 

Diyabet eğitimi  programı davetlisi olarak hastanenin yolunu tuttuk ailece ağustos ayı başlarında, çok sıcak bir gündü ve katılım azdı, bu durumu yadırgamıyordu yetkililer ve bize teşekkür ettiler ailece bulunuyoruz diye çünkü kimse gelmiyormuş, az sayıda katılımcı için eğitim başladı.

Diyabet hemşiresi,

Diyabet doktoru,

Diyetisyen ve

Fizyoterapist

 kendi alanlarında bilgi verdiler. Her biri gayet iyi hazırlanmış, anlayabileceğimiz dilden  etkili biçimde anlattılar uyulması gereken kuralları, bizim orada bulunuş nedenimiz eşimdi genetik yatkınlığı olmasına rağmen boş veriyordu ve şekeri yükselmişti. Beklediğimden daha dikkatli şimdi kısa bir süre olmasına rağmen de sonuçlarında ciddi iyileşme var. Katılımcılardan sevimli bir karı koca sayesinde biz bir sağlık  eğitimine değil de adeta tiyatroya gitmişiz gibi eğlendik, beyefendi çalışıyor. Hanımefendi kendisine üşenmiyor iş yerinde diyeti bozmasın diye yemek hazırlıyor sefertasına dolduruyor iş yerine gönderiyor.“Hazırlıyorum hazırlamasına da neye yarıyor ki; adam sefertasını dolu götürüp dolu getiriyor doktor bey, aha gendi her şeyi hatırlatıyorum, dinlemiyor. Canının istediğini yiyormuş, adam atlayıveriyor laf arasına  herkes güzelim yemekleri yerken ben nasıl o yemeği yeyim doktor bey, ben diyorum gendine boşuna hazırlama diye dinlemiyor   napıyım yani  “ bütün uzmanlara kendi alanında yaşadıklarını anlatıyor kadın adam sürekli kendini savunuyor.  Diyet yapmıyor, adam; yahu   söyledim ben sana ben o yemekleri yemem,  spor yapmıyor. Adam “ben şu kadar giderken bu kadar gelirken yürüyorum daha napıyım?”  Karı kocanın sesi yükseldikçe uzmanların ama … bey,  hanımefendi siz de  üstüne  gitmeyin fazla gibi yatıştırmaya çalışmaları boşunaydı. Yani bir eğitimden gülüşe konuşa ayrıldık sayelerinde, 

Aklımda kalansa o eğitimden, sağlıklı ve kaliteli  yaşayabilmek için fakat en çok diyabetliler için  olmazsa olmaz dört kural var  uyulması gereken;

Bilgi

Beslenme

Aktivite

İlaç

Doğru bilgi çok önemli sağlıkta, devamı doğru beslenerek, fiziksel aktivitenizi artırarak hastalıktan uzak yaşayabilmek mümkün, şayet tanıştınız ise hastalıkla bu defa uygun dozda doğru ilaç  kullanmaya özen gösterilecek, hastalıklar bizim iki soluk arası  hikayelerimiz aslında, dönüşsüz yola gidiş biletimiz arzu ettiğimiz yerden olsun dilerim. 

İzmir İLK SES gaztesinden gelen bu güzel haberi duyurmadan olmazdı.  İnsülin pompaları, enjeksiyon malzemeleri, ilaç kullanım kılavuzları, medikal ürünler, Sümerbank kumaşlarıyla da birleşerek sanat eserine dönüştü. Diyabetlilerin her gün şeker oranlarını düzenlemek amacıyla kullandığı medikal ürünlerinden yola çıkarak “Günde 3 Doz” başlıklı sergiyi hazırlayan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Dilek Himam Er, hastalığı sanatla barıştırdı.  17 Nisan 2017 tarihli haber

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..