Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İki Toplumsal Noksanımız

Günümüz Türk toplumu
Yani Anadolu Türk Halkı
Toplumsal ilerlemede tökezliyor
Bakıyorum şöyle de
Bir batılılaşma öykünmesi başlatmışız
Üzerinden 200 sene geçmiş
Halen bir kıpırdanma görülmüyor halkımızda
Bilimsellik olduğu yerde duruyor
Ekonomi
Gelgitlere binmiş çalkalanıp duruyor
Üretim artışı sağlanamıyor bir türlü
Buna bağlı olarak da
Dış satım çöreklenmiş kalmış
Dış alım tepelere çıkmış
Bu da dış borç zorlamasına dönmüş
Şöyle el eli değmeden
Teknik teknolojik yenilikler yaşamıyoruz
Bir F-36 bir S-400
Aldı verdileri bizi ne hallere düşürdü
Görüyoruz işte
İlişkilerde alabildiğine berbatlık yaşıyoruz
İnsanlar birbirlerini yiyecekler neredeyse
Hoşgörü
Tatlı dil güler yüz
El ele olma
Kaçtılar gittiler günümüz yaşamından
Ülkeyi yönetenlere bakıyorum
Bunlardan hiç rahatsız değiller
Ha babam de babam laf çakmaktalar
Ağza alınmayacak sözlerle
Karşılarındakilere çatmaktalar
Oysa bu durum önce onları rahatsız etmeli
Oturup kendilerine sormalılar
Yahu biz ne yapıyoruz böyle
İşimizi gücümüzü bıraktık da neyle uğraşıyoruz
Demeliler
Demiyorlar işte demiyorlar demiyorlar
Bu durum çok üzücü durum bence
Beni üzüyor bu durum
Bu duruma düşüş nedenimize gelince
Matematik bilmeyişimiz başı çekiyor
Sonra
Duygulanmayışımız alıyor sırayı
Ünlü yazar Trevenain
Şibumi adlı eserinde
“insan matematik bilmeli şiir yazmalı
Şiire matematik katmalı
Matematik kanatlarında
Şiiri sanata ulaştırmalı”
diyor
Bilinir ki
Ancak matematik sonsuzla ilişkilidir
Ve sonsuza uzanma da
Bugünle yetinmeyip geleceği de planlamaktır
Şiir ise duygulanımları yaşayıp onları
Matematik gerçekliğinde ifade edebilmektir
Duygulanamayan insan
Yakın olma ilişkisi yaşayamaz
Yaşayamayınca da başkaları onu ilgilendirmez
Bu durumdaki insanlık da
Dünü yaşar gider bundan asla rahatsız olmaz
Bir de öğünür
Ben değişmem arkadaş ben neysem oyum” der
İşte budur bizim “Perişan hali pür melalimiz”
Devleti yönetenler öncelikle beni anlamalılar
Matematiğe şiire yönelmeliler
Ülkenin bugününden başlayarak
Uzun yıllar ötesini matematiksel planlamalılar


Yüzünüz hep güleç olsun canlarım
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..