Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

İki yanlış bir doğru yapmaz

İki yanlış bir doğru yapmaz
 

Milliyet Gazetesinin sağlık sayfasından


Sağlıkta düzenleme yapılmış. Halkımızı özel hastanelere özendirmek için özel hastanelerin katkı payları kontrol altına alınıyormuş. Profesör Doktor Cevdet Sönmez öyle söylüyor. Trabzon AKP milletvekili ve TBMM Sağlık Komisyonu başkanı olarak.

Bu arada eski Sağlık Bakanlarından Osman Durmuş’un bu konudaki eleştirilerine de yanıt veriyor; “Sağlık Bakanlığı yapmış biri olarak bizi eleştirmemeli. Kendi dönemlerinde eczane önlerinde kuyruklar vardı. Eğer unuttularsa kendilerine videolarını gönderebilirim. Onların döneminde çocuklarda kızamık hastalığı vardı, şimdi ise bizim dönemimizde kızamık hastalığı yok.”

Sayın Sönmez size bir çift sözüm var: “İki yanlış bir doğru yapmaz.” Onlar yanlış yapmışlar, siz de yanlış yapıyorsunuz. Sağlık ve eğitim sosyal devletlerin asli görevlerindendir ve parasız olmalıdır. Oysa ikisinde de katkı payı dediğiniz bir pay alarak paralı hale getirdiniz. Şimdi ise bu katkı payını 1 Ocak 2010 dan başlayarak % 30 dan %70 e çıkarıyorsunuz bunu da vatandaşa bir lütufmuş gibi gösteriyorsunuz.

İnsanların sağlıkları gittikçe bozuluyor. Çünkü siz politikacıların sayesinde tedavi olma gereksinmelerini gün geçtikçe yitiriyorlar. Sizler parlamentoya girerek ve bizim vekilimiz olarak yaşamınızı ömür boyu ve hatta yakınlarınızın yaşamını da ömür boyu garanti altına alıyorsunuz.

Asıllar ise hastane kapılarında sefil olup gidiyor. Bir de katkı payını güvence altına alıyormuş gibi yaparak, %30 dan %70 çıkarıp, sana özel hastanelerin kapısını açıyorum diye biz asılları hafife alıyorsunuz.

Ben 1967 de devlet memuru olarak göreve başladım. O zaman devlet benimle bir anlaşma yaptı. “Senin çalıştığın sürece ve emekli olduktan sonra sağlığından ben sorumluyum. Senin sağlıkla ilgili giderlerini devletin memuru olarak yurt içinde ve yurt dışında ben karşılayacağım” dedi. Sonra göreve gelen iktidarlar benim bu sağlıkla ilgili sosyal hakkımı kırpıp durdular. Şimdilerde ise “Sen fazla geldin, Öl artık.” Diyorlar.

Bodrum Milas arasında tepelerden birinde “Doğa insan olmadan da yaşar. Ama insan doğa olmadan yaşamaz. Tarım ve Orman Bakanlığı” Diye bir tabela var. Oradan her geçtiğim de bu cümleleri okurum.

Bu cümleler bana Sayın Sönmez’in konuşmasına şöyle bir gönderme yapma düşüncesini oluşturdu. Ben de şöyle diyorum; “Sevgili politikacılarımız biz olmadan siz yaşayamazsınız. Onun için sağlık ve eğitim başta olmak üzere bizim sosyal haklarımızı güvence altına alacak yasal düzenlemeleri yapın. Biz sağlığımızı yitirir bu dünyadan göçersek siz nasıl yaşayacaksınız?”

Benden anımsatması.

“İki yanlış bir doğru yapmaz…”

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..