Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '09

 
Kategori
Kitap
 

İki yazar, İki kitap.. Son ada ve Derinliğine kimse sevgili olamadı

İki yazar, İki kitap.. Son ada ve Derinliğine kimse sevgili olamadı
 

Bu hafta size iki kitap önereceğim. " SON ADA" ve "DERİNLİĞİNE KİMSE SEVGİLİ OLAMADI"

"SON ADA" Zülfü Livaneli'nin. Darbeci bir başkanın emeklilik yıllarını bir adaya yerleşerek geçirmesini ve orada da ruhundaki yıkıcılık duygusunu gerçekleştirmek için adada yaptığı girişimler anlatılıyor. Livaneli bu kitapta düşsel bir ülkede yaşanan aslında hepimizin aşina olduğu olayları alegorik bir anlatımla verirken, politik ve kişisel ihtiraslarla topluma ve doğaya müdahalelerin sonuçlarını da gözler önüne seriyor. Okumanızı tavsiye ederim.

Diğer kitabımız, "DERİNLİĞİNE KİMSE SEVGİLİ OLAMADI" Cezmi Ersöz'den. Yine Cezmi Ersöz klasikleri arasına girecek bir kitap. Duygu dolu, aşkı anlatışı, yorumlayışı, kaleme alışı okurları alıp götürüyor ve aşkını tekrar gözden geçirmesine vesile oluyor. Mutlaka okuyun...

"Beni terk edenlerden tek bir isteğim olurdu. 'Ne olur, bir daha beni aramayın! Çünkü ben kolay unutamıyorum. Çünkü ben size duyduğum o akıl dışı aşk yüzünden keder bahçemi dağıtıyorum. Çocukluğumun o güzel bahçesini.' Böyle derdim onlara ama yine de ararlardı beni... Soluksuz ve umutsuz kaldıkları bir gece mutlaka akıllarına ben gelirdim... O, yedek sevgili! ... "

Ahşap bir yalnızlıktı
Okyanusun kalbine iz düşülen
En unutulmuş su birikintisi bile
Ayna olmuştu özlemine

Yıpranmamış bir ipekle sarılmayı bekleyen
Onca insafsız denizin kulağına
Bekleyişini fısıldamıştın
Kimbilir kaç sahipsiz yürek ......

KİTAPLA DOLU GÜNLER....

http://www.turkiyeinternette.com/haber/3525-ktap-haftanin-kitaplari-livaneli-ve-ersozden-son-ada-de.html
TİN

 
Toplam blog
: 384
: 1684
Kayıt tarihi
: 02.05.09
 
 

Yazmayı, okumayı, paylaşmayı, özgürlüğü seven, "BİLGİ"lenirken, "BİLGİ"lendiren dünya insanıyım. Lai..