Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

aygoz Özlem Eryoldaş

http://blog.milliyet.com.tr/aygoz1

31 Mart '10

 
Kategori
Psikoloji
 

İki yıllık deneyimli anneden !

Aman Tanrım ! Ne kadar uzun zaman olmuş yazmayalı.

O kadar çabuk geçti ki bu iki sene..Ata büyüdü bile!...İki yaşına girecek 14 Nisan da..Ben de iki yıllık anne olacağım demek..B

u dönem içinde neler yaşandığını tüm anneler bilir elbette..Emekleyecek mi yürüyecek mi konuşacak mı yemek yiyecek mi ateşi çıkarsa ne yapacağız daha nice soru..Cevaplarını bulabilme çabası telaşı. Ben bu dönem içinde çalışmaya da devam ettim tabii.Ata mı da en az benim kadar sevdiğine inandığım Ayla anneme emanet ettim.Kayınvalide demeyi hiç sevmediğimi buradan da bir kez daha belirtmek istiyorum ..O Atamızın ikinci annesi oldu hep..

Benim işim tiyatro..Kah güldüren kah ağlatan hayatın ta kendisi yani..Çocuk oyunlarında alkışlayan minik ellere ve gözlere daha farklı bakıyorum artık..Çocuk denilen ki onlar bizden çok daha büyük güzel varlıkların her davranışı daha farklı gelmeye başladı artık...

Provalar uzadığında düşünürdüm Atama haksızlık mı ediyorum ben yanın da değilim diye..

Ama sonra farkına vardım ve öğrendim ki çalışan annelerin çocukları daha kendine güvenli yetişiyorlar. Ata dört aylıktan beri beni işe uğurlarken hep bilinçli davrandı. Anne sen işe git gel ben evdeyim der gibi bakardı..

Çocuk oldu evde olmalıyım diyenleri anlayamıyorum.Çocuk bir birey. Ve anne babasının çalışmak durumunda olduğunu bilecek kadar da bilinçli.Hiç vicdan azabı çekmemeli bana kalırsa anneler..Nasıl babamızı işe gönderiyorsak annelerimiz de gidebilirleri öğrenecekleri yaş çok geç olmamalı kısacası..

Ayrıca çalışan annelerin çocukları daha da anlayışlı olmayı öğreniyorlar belki de..Tabii emanet ettiğimiz kimse bunu ona verebilmeli..Ben şanslıydım..Ama yine aynı iddiadayım.Anne çalışmalı. Bu evde dünya da ben de varım hey büyükler demeyi bilen..Uzun bir süreç belki bu iki yaş sendromu bir o kadar da zor. Kavga bile ettiğimiz oluyor bazan Ata beyle ! O inat ben inat geçinip gidiyoruz işte :))

Hayat öyle hızlıymış ki bunu Ata doğunca daha iyi anladım..Ve ben bu hızlı süre içinde hızlıca bir blog yazmaya çalıştım...Devamı gelecek İnşallah !...

 
Toplam blog
: 185
: 1494
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Yazabilmenin özgürlüğüyle... İstanbul'un bir bahar sabahında dünyaya gelmişim. Keşfetmek, anlayabilm..