Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '08

 
Kategori
Edebiyat
 

İki zengin..

İki zengin..
 

İkisi de zengin. Sinan Aygün ve Tuncay Özkan


İKİ BÜYÜK PARA

İki büyük para, iki büyük insan...
Birisi Tuncay Özkan, ötekisi Sinan Aygün...
Tuncay Özkan'ı bilmem ama, Sinan Aygün'ü gençlik yıllarında tanımıştım. Ankara rüzgârlı sokakta babasının açtığı dükkanda tesisat malzemeleri üzerine ticaret yapıyordu.
Tuncay Özkan'ı medya patronluğundan ve gözüpek demeçlerinden tanıdım.
Şimdi ikisi de çok zengin.
Öyle görünüyor.
Ne diyeyim bilmem ki?
Her ikisi hakkında onca yazılıp söylendi.
Sanırım ben onlardan yaşlıyım. Kamu hizmetinde 25 yıldan fazla görev yaptım. İki yakamın bir araya geldiğini görmedim. Emekli oldum, daha berbat...
Ya bu gençler çok akıllı, ya da ben ticari kafaya sahip değilim.
Anlamadım gitti.
Eskiden hani "atadan-babadan-sülaleden-tarladan-tapandan" kalınca zengin olurdun. Öyle sanılıyordu belki de.
Bilmem, bilemem bu iki insanın atadan-babadan-tarladan-tapandan gelen variyetleri var mı?
Ağızlarda dolaşan ve medyaya yansıyan meblâğı değil 25 yıl, 100 yıl çalışsam, hiç yemesem, içmesem gene biriktiremem. İmkânsız.

**

İki büyük para...
Onlar kasalarının ve masalarının gereğini yapmışlar olsa gerek. Ben yapamamışım.
Onlar şimdi "vatan-millet-sakarya" diyor.
Benim dediğimi yani.
Onların dedikleri medyada büyük puntolarla manşet-manşet.
Ben senelerce dedim, haykırdım, çaba gösterdim, lâkin karıncalar bile duymadı.

**
İki büyük para...
İkisinin sahibi de siyasi parti kurabilir ve siyasi lider olabilir.
Yani kuracakları partiyle iktidara da gelebilirler.
Ben mi?
Onlar idare eden, ben idare edilen olurum herhalde.
Emekliyim ya, üç aylık-üç otuz maaşa talim ediyorum ya; senelerce olduğu gibi, yönetenin iki dudağından çıkacak karara ve yapacağı hesaba göre, alacağı kararı bekleyeceğim hep...
Şükür halimize diyorum hep.
Diyeceğim de...
Asla isyânkâr da değilim hani.

**

Üç-beş milyar lirayı (eski hesapla yani) ödeyemediğinden, banka kredi kartı mağduru olunca intihar edenler geliyor aklıma... Hem de, benim gibi üniversite okumuş, kamuda en üst görevlerde 25-30 yıl çalışmış nicelerini düşünüyorum.
Hiç gözümüz açılmadı, yarına rahat uykumuzdan uyanamadık ki.
Bizim düşlerimiz, rüyalarımız bile kâbus doluydu, şimdi de aynen öyle.
İki büyük para sahiplerinin uykuları nasıl acaba?
Kaygılılar mı ki?
Hiç zannetmem.
Onlar kurtarıcı, ben kurtarılacak...

**

Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış.
Öyle derler.
Vay benim çenem, vay!!!

 
Toplam blog
: 14
: 1455
Kayıt tarihi
: 05.07.08
 
 

15 Ocak 1952 Ankara/Elmadağ doğumlu. Emekli Makina Mühendisi, şair, yazar. Halen Antalya' da ikame..