Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '08

 
Kategori
Psikoloji
 

İkimizin yerine

İkimizin yerine
 

' Sen üzülme gülüm incinme
Canımın içi iki gözüm sakın küsme
Bana hediye bırak bütün kederleri
Ben ağlarım ikimizin yerine '

İnsanları böyle kendinden geçirecek kadar ağlamasına neler sebep olabilir?

İnsanı herşey ağlatabilir. Gözler çeşme misali, akacak yer arıyor.

Herkesin duygusal olduğu anlar, konuları farklı farklı. Seven ağlıyor, sevmeyen ağlıyor, üzülen ağlıyor, sevinen ağlıyor, ayrılan ağlıyor, kavuşan ağlıyor.

Tıpkı alkol, sigara tüketimi gibi

‘ Çok mutsuzum, dertliyim ‘

‘ Çok mutluyum, bunu kutlamalıyım ‘

Ya da sigara gibi

‘ Efkâr bastı ‘

‘ Keyif sigarası ‘

Yaptığımız her davranışı şartlanmış olarak yapıyoruz. Ağlama ihtiyacı hissettiğimizde mutlaka, ‘ sebep ‘ olması gerekmiyor. Bir bahane bulur ağlarız.

Kendimden bilirim. Bir süre yürüyememiştim ve yatağımdan karşı binanın balkonunda asılı duran çamaşırlar bana dert olmuştu. ‘ Bu çamaşırlar niye böyle karışık asılmış çamaşır ipine ‘ diye ağladığımı bilirim.

İyileştikten sonra o çamaşırları bir daha hiç görmedim.

Çizgi film izlerken ağladınız mı hiç?

İçinde bol miktarda duygusallık barındıran filmlerin daha çok izlendiği bir gerçek. Buna en iyi örnek ‘ Yaprak Dökümü ‘

Öyle şartlanıyoruz ki bu filmi izlemeye başlarken mendilimizi önceden hazırlıyoruz.

Yok öyle film izlerken önceden patlamış mısır, cips, içecek, meyva hazırlamak

Mendil ilk sırada. Olmazsa olmaz

Millet olarak hüznü seviyoruz. Yaptığım röportajlarda da bunu gördüm. Sanatçılarımız hep hüzünlü

Bunun nedenini sorduğumda, sözleşmiş gibi hepsi hüznü sevdiklerini ve hüzün olmazsa üretemeyeceklerini savundular.

Hüzün olmadan üretebilirler mi üretemezler mi bilmiyorum ama sanatçıların çok duygusal oldukları bir gerçek.

Yaş ilerledikçe de duygusallığın arttığını fark ettim. Yanılıyor da olabilirim. Kendimce bir tespit.

Ağlamak, herkes tarafından çok insani bulunmakla birlikte, genel olarak bakıldığında başkalarının yanında ağlamak ayıp olarak değerlendiriliyor.

Ağlamakla ayıbı bir türlü bağdaştıramıyorum. Ağlamak çok normal bir davranış, ama başkasının yanında ağlarsan ayıp!

Ağlama konusunda kadınlar erkeklerden daha şanslı. Bir erkeğin ağlaması çok ayıp. ‘ Erkekler ağlamaz ‘

Niye ağlayamıyorlar?

Nedeni yok. Öyle işte...

http://www.esmakahraman.com/ikimizin-yerine/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..