Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '10

 
Kategori
Blog
 

İkinci Adam'dan birinci kitap: Ölüm Temrinleri!

İkinci Adam'dan birinci kitap: Ölüm Temrinleri!
 

Milliyet.blog'da iki yılım doldu (Giriş; 19 Ocak 2008)..Bu iki yıl süresince 700 blog yazmışım. Bunların bir kısmı da manzum öyküler diyebileceğim "ölüm temrinleri" başlıklı seri idi.

Zaman zaman burada yazdıklarımızı kitaplaştırmak konusunu tartıştık, biliyorsunuz...Genel kanaat, kitap yayınına gerek olmadığı şeklinde idi; çünkü güvenilirlik sorunu vardı. Nitekim, bu işten ağzı yanan arkadaşların yazılarını da okuduk burada...

Ben de kitap işini unuttum gitti..Ama, daha sonra "bir demet huzur" sitesinin genç editörü Fatih kardeşim, kitap yayını konusunda bana yardımcı ve destek oldu. İnternet ortamında bulduğu "İkinci Adam Yayınlarını" tavsiye etti.

Yayınevininin sitesini inceledim; yayınladığı kitaplara ve yayın ilkelerine baktım. Yıllarını kitaplarla içli dışlı geçirmiş biri olarak, yayınevi konusundaki izlenimim olumlu oldu. Dediğim gibi, bu alanda epeyce üç kağıtçının at koşturduğunu hepimiz biliyoruz...

Bu yazıyı yazmamın nedeni, İkinci Adam Yayınlarından çıkan "Ölüm Temrinleri" adlı kitabımın tanıtımı değil...Bir yazarın kendi kitabını tanıtıcı yazı yazmasını doğru bulmam. Benim amacım, blogda kitap yayınlamayı düşünen arkadaşlarıma kendi deneyimim doğrultusunda bir ön bilgi vermektir.

Yayınevininin güvenilir olduğuna kanaat getirdikten sonra, 500 kitap için istenen 2000 TL'yi gönderdim. Bundan sonra yazılarınızın bir Word sayfası halinde yayınevine ulaştırılması isteniyor. Bu konuda da yukarda sözünü ettiğim "bir demet huzur" sitesi editörü Fatih bey yardımcı oldu. Çoğunu MB da yayınladığım manzum öyküleri üzerinde yeniden çalışıp düzeltmeler yaptıktan sonra, bir Word sayfası halinde yayınevinin internet adresine gönderdim.

Kitabın basılıp yayınlanması ve dağıtıcılara verilmesi süreci 90 günlük bir süreç...Gerçekten de üç ay içeriside kitap hazırlanıp 2010 yılı başlarında dağıtıcılara gönderildi. İkinci Adam Yayınevi, takdire şayan bir profesyonellikle süreci götürdü..Her hususta, gerek MSN üzerinden, gerekse beni telefonla arayarak görüş birliği içerisinde kitabı hazırladık..Ön kapak, arka kapak, iç düzen, kitabın fiyatı..hepsi karşılıklı görüş alışverişi ile gerçekleşti.

On gün kadar önce "Ölüm Temrinleri" internet kitapçılarında satışa sunuldu. Henüz benim elime ulaşmamış olsa da, internet üzerinde incelediğim kadarıyla, beklediğime ulaştığımı düşünüyorum.

Kitaptaki öyküler yaşadığım ya da yakından tanık olduğum hadiseler olduğu ve benim için bir "hatıra" değeri taşıdığı için, kitabın çok satması, para kazandırması gibi kaygım hiç olmadı. Sadece, hissiyatımın başka insanlarca da hissedilmesini istedim..Artık kaç kişi olursa...

Bu vesileyle, İkinci Adam Yayınlarına, "bir demet huzur sitesi" editörü Fatih kardeşime teşekkür ediyorum. MB'daki yazılarını ya da başka çalışmalarını kitaplaştırmak isteyen arkadaşlara da İkinci Adam Yayınlarını tavsiye ediyorum. Yukarda söylediğim gibi, üç kağıtçısının bol olduğu yayıncılık alanında dürüst ve profesyonel bir anlayış sahibi İkinci Adam... Zaten internet adreslerine girenler, bu izlenimi edineceklerdir.(http://www.ikinciadamyayinlari.com.tr/index.asp)

19 Ocak 2010, buradaki ikinci yılımın dolduğu gün...İki yılda 700 blog ve bir kitap...Başta, en sadık okurlarımız olan MB editörü arkadaşlar olmak üzere, tüm beni okuyanlara, yorumlarıyla katkı veren değerli dostlarıma; siyasi görüşlerimiz farklı da olsa, daima entellektüel düzeyini düşürmeden tartışan blogdaşlara sonsuz teşekkürler ediyorum.

Üçüncü yılın başında Mevla görelim neyler, neylerse güzel eyler!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..