Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '17

 
Kategori
Güncel
 

İkinci resmi dilimiz Arapça mı olacak?

İkinci resmi dilimiz Arapça mı olacak?
 

silyad.com


Dün Yalova’da bulunduğumuz bölgede belediye hoparlöründen bir anons duydum. Genelde Belediye hoparlörlerinden su, elektrik kesintisi, eşraftan ölüm haberleri, kayıp eşya, kayıp çocuklar gibi anonslar yapılırken, dün yapılan anonstan ne dediklerini anlayamadım. Hoparlörlerin yakın olmasından dolayı zaman zaman boğuk sesler gelse de, en azından anons içerisinde geçen kelimelerden bir kaçını yakalardım. Ama bu defa hiçbir şey anlamadım. Çünkü yapılan anons Arapçaydı.  Saatime baktım ezan saati değildi. Zaten okunan da ezan değildi. Neden sonra aynı ses bu defa anonsu Türkçe yaptı. O zaman bir çocuğun kayıp olduğunu anladım.

Ocak 2017 verilerine göre ülkemizde 3,5 milyon Suriyeli olduğu açıklanmış. 5 yıl içinde ise ülkemizde doğan çocuk sayısı 230 bini bulmuş. Toplan 968 bin okul çağındaki çocukların 500 bini ise okula gitmiyormuş.

Milli Eğitim Bakanlığı 2016-2017 öncesinde Arapça dersinin öğrenciler tarafından tercih edilmesi halinde yabancı dil olarak okutulabileceğini ve bu tarihten itibaren kademeli olarak uygulamaya konulacağını bildirmişti. Bilindiği gibi “Okullarda hangi dillerin zorunlu yabancı dil olarak okutulacağı Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenir. "Bakanlar Kurulunun 9 dil belirlediğini ve Arapçanın da bunlardan biri olduğunu hatırlatayım. Hızla artan Suriyeli nüfusu için yakında ikinci resmi dilimizin Arapça olduğu açıklanırsa buna da şaşırmamak gerek. 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..