Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İkindiler

Yeni bir sevdayı kuşanmış şair,
Yorgun bir gül ikliminde.
İkindiler akşama yol verir;
Dudaklarında kehribar günler.

Tarık ÖZCAN

Günün en sevdiğim saatidir bu  ikindiler. Ağaçlara ve evlerin duvarlarına düşen bu kızıl, pembemsi gölgeli ışık, çok  cezbeder beni. Yılın güz vaktini andırır. Bir özeti gibidir sanki günün ya da yaşamın…  Hala Hay’dır, canlıdır ama bir ufak  yorgunlukla beraber bir dinginlik vardır bu  vakitte. An’dır yaşattığı bana. Ne geçmişe dönebilirim, ne de akşamı  beklerim.

 Deniz durulmuş,   evlerin tüm gün güneşten yanmış yanakları  pembeleşmiş, ağaçlar bütün günün geveze seslerini soğurmuş olmasına karşın halinden şikayetsizken ben de  ılık ılık esen rüzgârla rahatlamış bulurum kendimi. Hüzünle karışık  bir kabulleniş vardır bu  vakitte. Demdir bu! Dostları  bekleyen demlikteki çay  gibi, buharı  tüter, kokusunu  salar evrene.

Arada bir değişik kuş öter varlığını  hissettirircesine; yoksa çoktan çekilmiştir Ağustos böcekleri… Uzakta bir kumru ses verir sevdiklerini anımsatırcasına… Bir balıkçı teknesi yaklaşır usulca kıyıya. Pencerelerin camları tutuşur, tutuşan yüreğim gibi yanar adeta. Telaşsız, dingin bu  ikindi vakitleri beni bir başka büyüler.

Sahici olmaktan başka çaresi kalmamış varlığın, varoluşundaki sükûnettir belki de bende hayranlık uyandıran…

Bu  ikindi vakitleri, beni benden alan, bana teslim eden bir öğretmen gibi gelir beni yola salan ve dirilten. Gönlüm aklımla bir olur bu vakitte…

Şiirler gelir bu  vakitte dilime,  gönlüme; hikmetlidir dizeleri… O hikmetler ki sağaltır yüreğin incinmişliklerini, sadece bu  ikindi vakitleri… Geri  dönüşün olmadığını idrak  edip de teslim olmayı  öğreneceğimiz tek  zaman dilimi. Aynadan kendimize bakabildiğimiz ikindiler…

Yeter ki yaşanmış olsun sevgiler, sevgiyle yaşanmış olsun vakitler ; yoksa Tarık Özcan’ın şiirindeki gibi boşa geçecektir ömürler:

Ben, o ikindide ölürüm.
Ellerin, ellerimi eskitmemiştir.
Yüzün, yüzüme tanıdık değilse,
Bir ömür boşuna geçmiştir.

İşte bu ikindi vakitleri bana böyle hissettirip böyle  düşündürttüler….

 

 
Toplam blog
: 35
: 155
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

Hacettepe Ü. İİBF Yüksek Lisans Ankara Ü. Din Psikolojisi Doktora Araştırmacı- Yazar ..