Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '06

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

İkiz mi yoksa?

İkiz mi yoksa?
 

Bütün gün öfkeli öfkeli dolaşmıştım. Halbuki Cadde Bostan sahildeyim, yani İstanbul’da en sevdiğim mekanlardan birindeyim.

Olmuyor, sahilde dolaşmak da beni sakinleştirmedi.

Bu çocuk neden hep yavaş yürüyor ‘Egemen sen beni çıldırtacak mısın? Biraz hızlansan diyorum!’

Sonunda evdeyiz annem yine bu sıcakda yenilmeyecek kadar gereksiz, ağır bir yemek yapmış. Of ya yemezsemde aklım kalıyor neyse biraz yiyeyim.

Şimdi de midem yanmaya başkladı, galiba kusacağım.

Bursa’ya geldik. Oh be insanın evi gibisi yok. Ayağını uzat, istediğin kadar uyu, istersen evinde çıplak dolaş kimse sana karışamaz. Ama mide bulantılarım ve asabi halim bitmedi. Sonunda günüm geçmesinden dolayı bir hamilelik testi yaptırdım.

Bingo ikinci kez hamileyim.

Ertesi gün koşarak doktora gittik. Doktorun birden yüzü ekşidi ‘Yukarı çıkalım orada ayrıntılı bir ultrason var' dedi.

Ne görmüştü acaba? Biliyorum son bir ayda zayıflamak adına çok yürümüştüm işte bebek bundan dolayı kötü durumda olabilir mi veya mekik çekmeye çalışırken mi (çünkü hiçbir zaman düzgün bir mekik çekemedim) zarar vermiştim acaba?

Neyse yukarı katta ne olduğunu göreceğiz .

İşte o an eşimle koca ameliyat asansöründe göz göze geldik. İlk kez alnında bocuk boncuk terler oluşmuştu. Aslında benim eşim tam anlamıyla soğukkanlıdır pek terlemez ama?

Ayrıntılı ultrasonda doktor gördüklerini anlatıyor. ’Bakın bu kesin gebelik keseniz ama burda tam belirgin olmasada bir kese daha var ya ikiz bebeğiniz olacak yada bu bi kanama kesesi ki bu da riskli olabilir. ’

‘İkiz mi? Kanama kesesi mi? Ne demek bunlar? ’ Benim tamamıyla ifadesiz bakan doktorum. ‘Çok heyecanlanmayın 15 gün sonra netleşecek durum‘diyor

Arabada eşim de ben de şaşkınız. Eşim, ben evde ikiz çocuk istemem diyor ikizse aldırırmışız. Bu onun ilk ve son kararıymış.

Yahu benim dışımda sanki herkes karar vermiş gibi: Bu devirde ikiz büyütülürmüymüş, nasıl para yetiştirirmişiz, ayrıca rahat diye bir şeyde kalmayacakmış artık falan filan.

Bu durumda tek yapmam gereken 15 günün geçmesini beklemek oldu.

Tabii bu arada bu iki kese hikayesini çok araştırdım ve çoğu ikiz bebeğin ilk 3 ayda anne karnında doğal seleksiyona uğrayarak tek kaldığını öğrendim veya kese eğer kan kesesi ise hamilelik için tehlikeli durumlarda oluşturabileceğini öğrendim.

15 gün boyunca ayrıca bir meteor yağmuruna da denk geldik. Hamileliğim biraz bulantılı geçtiği için aslında meteor yağmurunu izlemeye gitmeyecektim ama eşim bol bol yıldız kayacak belki dileklerimiz olur deyince koşarak seyir tepeye gittim.

Kayan yıldız fazla görememiş olsam da dileklerim kabul oldu. 15 gün sonunda tek olduğunu diğer kese gibi gözüken bölümünde rahim içindeki bir kanama olduğu ve ufaldığını öğrendik.

Oh be çocuğumu öldürmek zorunda kalmayacağım.

Olayların gelişimine bakılırsa bebeğin kız olduğu şimdiden belli. Baksanıza önüne engeller, olmazlar; kısıtlamalar şimdiden çıkmaya başladı.

İki ay geçti bile.

Mart sonunda görüşmek üzere bebeğim.

 
Toplam blog
: 9
: 2331
Kayıt tarihi
: 12.08.06
 
 

1971 Adana doğumluyum. Hacettepe Üniversitesi Kimya Müh. bölümüne başlayana kadar Anadolu'nun kebap ..