Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

İkram Türkiye’de bir numaralı ölüm nedeni

İkram Türkiye’de bir numaralı ölüm nedeni
 

Sorunlarımızı biliyoruz da üzerine gidecek kadar değil. Ben insanların ikram niyetiyle önlerine koyduklarımızı yemeleri yüzünden öldüklerini, bu olgunun erken yaşta, hastalanarak, kalp krizi vs nedenlerle ölümlerde %70–80 belirleyici olduğunu düşünüyorum.

Ya ne olacak iki dilim pastadan! İyi ama her gün yiyorsun. Oradan iki dilim pasta, buradan kurabiye, et met, tavuk, balık, meyve… İkramcılar da Allah var bizleri pek mahrum etmiyor. Adam acından ölüyor sofrası dolu. Keşke daha az misafirperver olsaydık.

Valla beyler bayanlar sizler ne dersiniz bilemem; ama ben bizzat izledim ikram imkânı olup da 60’ını dolduranlardan pek yaşayan yok. Kalp krizi geçirdi diyoruz, adamın hayatını inceliyoruz yediği önünde yemediği ardında. Sanatçı manatçı; müdür, kaymakam. Daha yukarısı değil çünkü protokol adabı gereği yukarıdakiler ölçüyle yemek zorundalar. Bu nedenle ben kalp krizi geçirmiş bir başbakan hatırlamıyorum.

Bu kişilerin çevresi geniş. Her gün bir yere davet ediyorlar. E gittikleri yerde de bir fincan zemzem suyu içip dönmüyorlar herhalde. Baklava börek, fırında kızartma, patatesli yürek. Yanına da bir şişe aslan sütü koydun mu? Yemeyeni döverler valla. İkramlar sadece yemekle de sınırlı değil ki karnı doyunca kalkıp evine gelsin. Üzerine çay, üzerine kahve, kestane mestane, kavun, karpuz, meyve…

Ya Allah rızası için şu yemeye içmeye bir sınır getirin, yoksa insanların yarısı ölecek… Allah’ın işine de akıl sır ermiyor ha! Yemek yemekten adam ölür mü ya! Yukarıdan giriyor, aşağıdan çıkıyor; kimseye zararı yok, bırak yesin millet!

50 yaşının üzerindeki insanların yaşam sürelerini katıldıkları davete göre hesaplayabilirsiniz. Her gün davete katılan biri herhangi bir gün ölebilir. İkram mağdurunun ömrü ikramlar başladıktan sonra azami 10 yıldır. Madem öyle niye bazılarımız biraz fazla yaşıyoruz? Düşünün, ben çok yiyen bir insanım. Bu yüzden ailemin ekonomik durumu bozuldu. Ama ben bir tabak baklava için 5 km yürüyorum. Ayrıca fakir oluşum nedeniyle Allah'tan öldüren yiyecekleri istesem de yiyemiyorum. E bulgur çorbası da bir kazan yesen bile adamı öldürmüyor.

O kadar da çok davet nedenimiz var ki; düğünler, dernekler, hoş geldinler, güle güle’ler… Ölüyü bile ziyafetle gömüyoruz!

İşte davete katıldım ama az yedim; yok böyle bir şey. Bu konuda kimsenin suçu yok; çünkü yiyeceklere karşı koymak mümkün değil.

Yemek yemekten adam ölür mü? Ne diyorsun sen ya, insanların yarısı bundan ölüyor. Kanser manser; ama aslı bol baharatlı biber. Ne yediğiniz önemli değil, isterseniz yılan kavurması yiyin, aslolan miktar. Valla ben de çok boğazına düşkün biriyim. Allah'tan öyle fazla dostum ahbabım yok, yoksa ben de ikram kurbanı olarak çoktan sevdiklerime kavuşurdum.

Biliyor musunuz, tokluktan ölenler açlıktan ölenlerden daha fazlaymış. Az yiyin demeyeceğim; çünkü kimsenin beni takacağını sanmıyorum. Ama hiç değilse ölüm nedeninizi bilin: Tıkınmak!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..