Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '15

 
Kategori
Sağlık
 

İlaçlar da hastalık sebebi olabilir

İlaçlar da hastalık sebebi olabilir
 
Hekimlerin dikkatine!
 
Dr.İsmet Turanlı
 
Şu onbeş sene, emeklilik devrimde, bir çok hastalıklara duçar oldum.Sebepleride maalesef tedavim için ön görülen ilaçlar oldu. Hadi ben hekim olarak bazen farkına vardım. Peki hekim olmayanların yanlış ilaç verildiği için çok ölümler gerçekleşmiştir.
 
On sene önce cimde oldukça nadir rastlanan bir hastalık başladı. Müracaat ettiğim cildiye uzmanları hep değişik teşhisler sebebiyle yanlış tedaviler uyguladılar. Hastalık PARAPSORİASİS EN PLAQ. Kimi alerji dedi, kimi ekzema, kimi urtkaria.v.s. Verilen ilaçlardan hiç fayda görmedim. Nihayet Almanyanın Minden şehrinde Prof. Staidl doğru teşhis koydu. Evvela biopsii yaptı. Tedavi için Ultraviols ışın tedavisi gerekli idi. Şimdi 5-10 dakika güneç banyosu işe ararzlar kayboluyor. Hastalık geçmiyor ama lekeler ve kaşıntılar bir müddet kayboluyor.
 
Bir dermatolog hastalık azıdınca yüksek dozda Prednisolon depo enjekte edince onun yan etkileri bende bazı ciddi hastalıklar başladı.
 
Gözlerimde başlangıç halinde olan KATARAK YOĞUNLAŞTI. Şimdi ameliyat olmam icap ediyor. Çünkü görmem % 50 azaldı.
 
Birde Osteoporoz başladı. Bunun teşhisi için şimdi yeni alet geliştirildi ve tedavisi içinde L,lly firmasının geliştirdiği FORSTEO ,lacı ile tedavi başladı. Bilmiyorum Türkiyede bu alet ve bu ilaç varmı?
 
Hürriyet gazetesinin de reklamını yaptığı midededki asitin yapımını çnleyen EPİMESTROL vwerilmekte. Bunun yan etkisi ise gıda ile alınan Vit B12 nin ince barsaaklarda emilmesi önleniyor, böylece B 12 alınamayınca bacaklarda polinoyrıtıs HUSULEMGELDİ. Bacaaklarımdaki denge bozukluğundan dolayı ev içinde düşmeme sebep oldu. Şimdi haftada bir B 12 subsıtusyonu yapılıyor. Bundan evvelde kanda bu vitaminin miktarının ölçülmesi gerekiyor.
 
Osteoporozdan dolayı omurga kemiğinde bir kırık oluştu. Bundan evvel bir sene evvel düştüğümde Trochanter kırığı oluştu. Ameliyat oldum, mütekıbenehabilitasyon tedavisi gördükten sonrs, ancak aylar sonrası yürümüğeği başadım. Halbuki her akşam bir bardak süt içiyor, yahut bir kase yoğurt yiyorum Bunu bütün yaşlı hastalara tavsiye ediyorum Hatta onbeş senedir hergün yarım saat yüzüyorum.Yaşlılıkta en iyi, en sağlıklı spor. Isılmış havuzu olan otellerde kalmayı tercih ediyorum. Yaz aylarında ise bahçemdeki havuzu kullanıyorum.
 
Omurga kırığındaki dayanılmaz ağrılar için ağrı kesiciler tatbik edildi. Onların etkisi ile bende PSİKOZ baçladı. Beş gün komada kaldıktan sonra Alman transport firması ADAC uçağı ile beni Kölne getirdi. Bir hafta psikiatr kliniğinde tedavi gördüm. Müteakıben bir ortopedi daha sonrada Geriatri kliniğinde tedavi gördüm.Omurgadaki kırık için çimentolama ameliyatı ön görüldü. Ben konservatif NVAMİN SULFAT DAMLASINI TERCİH ETTİM. Ameliyatby7apılanlarda müsbet neticesi alınıyorsada felç olma tehlikesi vardı.
 
Ayrıca bir çok ila tedavisinden ötürü baş dçnmesi başladı. Ona karşı Averesta tedavisi ile baş dçnmesi hemen geçt, Yaşlılarda bu ilaç beyindeki mikrosırkülosyonu düzeltiyor.
 
Son kaldığım Kölndeki Hildegardis hastanesinde 40 sene önce baş hekimlik uyapmış Senede 1400 doğum ve senede 250 Sezarien yapmıştım.
 
Meslektaşlardan ricam organ fetişisti olmamalaı ve verilen ilaçların yan etkilerini dikkate almalarıdır.
 
Talebeliğimde bir Alman hocamız vardı dünya çapında. O bir hasta takdimi yaparken , tek HASTALIĞI NDAN ZİYADE BİR KAÇ HASTALIĞI OLAN HASTA TAKDİM EDER. İstanbuldaki iç hastalıkları uzmanları bir .oğy amfiyi doldururlardı. O hoca Hitler kaçıp gelenlerden biri Prof FRANK idi.
 
Bu vesile ile meslektaşların dikkatını çekerken birde ezber bozacak bazı siyasi düşüncelerimide anlatmak istiyorum.
 
Amanya ve İskandinav bakanlıları kurulup, onlar örnek alınmalı. Nasıl ki Atatürk yeni kurulan devlete bu tarzda bir yenilik getirmişti. Yeni yaratıcı fikirleri getirenler için bir bakanlık kurulmalı. Türkiyeyi düşünenelerin siyasilerden çok olduğu kanaatındeyim. Şte 85 senenin düşündürdüğü f,kirler. Ne devlet ne de Kemal kılıçdaroğlundan yaratıcı fikir beklemeyin. Onlar lsf ebeliğinden, kışkırtmacı laflsrdan başka laf bilmezler.Birde SU bakanlığı kurulması.
 
Şimdi 85 yaşınında olanlara tavsiyem geri kalan ömrünüzü hep ayni yerde geçirmeyin . Onlar için bir yaşam stratejim varç Şimdiye kadar güzel bölgelere gidip eşinizle yeni balayı geçirin.Bu arada okadar çok arkadai kaybettim ki, buluşupta hasbıhal edecek dost kalmadıçBuna rağmen son onbeş senede internet sayfalarında 350 makalem yayınlanmıştı. Şimdi onları dört kitapta topladım, yakında yayınlanacak. Okumak arzu edenler bana adreslerini bildirsinler.
 
Dr.İsmet Turanlı. Köln. 31.temmuz.1915
 
e-mail adresim: dr_ismetturanli@mynet.com
 
Toplam blog
: 41
: 91
Kayıt tarihi
: 31.05.13
 
 

Emekli Tıp Doktoru ..