Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '09

 
Kategori
Mizah
 

İlahi teyzem sen çok yaşa

Memlekette ne kadar ilginç yurdum insanı, olay v.s varsa beni bulur. Ya da gözlemci ve taklitçi biri olduğum için hadiselere farklı açıdan bakıyor da olabilirim. Sonuç olarak içinde buluyorum kendimi.

Bu sabah büyük oğlumun göz kontrolünü yaptırmak için oğlumla birlikte göz doktoruna gittik. Oturmuş çağrılmayı beklerken yanıma yaşlı bir teyze oturdu. Bir müddet oturduktan sonra bana doğru eğilerek kulağıma doğru kim için geldiniz kızım diye sordu. Bende oğlum için teyzecim dedim ama cevap verirken çok da ilgilenir görünmek istemedim aksi halde başıma geleceği biliyorum teyzem sıra beklemenin sıkıntısıyla bana sarıcak. (He sarsın, normal şartlarda bıkmadan uzun uzun sohbet ederim ama işin ucunda oğlum ve onu üzen bir durum var çok ayrıntıya girmek istemedim).

Benim cevabımın ardından teyzem tekrar ellerini göğsünde kavuşturdu şişkin şişkin oturmaya başladı. Beş dakika geçti geçmedi sanki bişey onu dürttü yine bana doğru eğildi, gözüyle sende eğil bişey diyeceğim dercesine işaret etti.

- 'Nesi var bu çocuğun peki' dedi.

Bende:

- 'Miyop teyze 'dedim.

- 'O ne oliyki yavrım 'dedi.

Bende:

-Uzağı göremiyor teyzecim dedim ve kafamı çevirdim. Hani bakmayayım da bir an önce sohbet kesilsin diye.

Canım teyzem yine ellerini kavuşturdu göğsünün üzerinde Alllah Lailahe İllallah diye deriiiinn bir nefes aldı.

Üç dört dakika geçti geçmedi

Kızım dedi:

- 'Bana sen bak hele, az bana eğil bak ne diyeceğim kulağına 'dedi.

Eğildim bende çaresiz.

-'Hiç bozuk gibi durmuyor bu çocuğun gözleri bak ben sana diyiveriyim' dedi.
Gülsem mi gülmesem mi bilemediğim bir hal içinde:

-Teyzem öyle ordan bakınca anlaşılıyor mu göz bozukluğu, dediğimi hatırlıyorum.

Ardından teyzem bombayı patlattı.

-Bak bide gözlük takmışınız garibime. (Bu cümleleyle birlikte dizlerini dövüyordu)

-Bak diyi vereyim sana o çocuk o gözlüğü taka taka kör olur.

-Ay allah korusun teyze ne diyorsun sen, mecbur takıyor o gözlüğü başka türlü okulda tahtayı falan göremiyor, dedim.

Yine bana doğru eğildi bak sen beni dinle şimdi burda hiçççç boş yere bekleme. Bu çocuk arada sırada karnım ağrıyor der mi?

-Evet teyze der. (Ki çocukların büyük bir kısmı sıkça karnım ağrıyor kelimesini zikreder)

-Heh işte tam tahmin ettiğim gibi, bu çocukta kurt var. Sen boş yire burda heeç bekleme kızım git hemen bir normal dohtura buna kurt ilaciii yazdır.

Ama bir dakika ya nasıl anlamadım. Şimdi karnının ağrıdığı bağırsaklarında kurt olduğu anlamına geliyor buraya kadar tamam, ama karnındaki ağrıyla gözündeki bozukluğun ne alakası var şeklinde kafamda oluşan sorularla boğuşurken Allah'tan oğlumun muayene sırası geldi de teyzenin yanından kalktım, yoksa söylediklerini ciddiye almadım diye beni azarlamaya hazırlanıyordu.

Canım teyzem yaşamışlıklarına, bilgilerine ve sana saygım sonsuz hele bir de hocaya git ya da halk dilinde kocakarı ilaçları diye tabir edilen şeylerden birini kullan diye bir fikirde bulunmadın ya sen bana, doktordan kurt ilacı yazdır dedin ya işte orada düştü benimde içime kurt...
 
Toplam blog
: 43
: 2651
Kayıt tarihi
: 04.01.09
 
 

Evi, eşi, işi ve çocuklarıyla yoğun şekilde koşturmaca bir hayat yaşarken, kendini ihmal etmeyen, bu..