Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '14

 
Kategori
Üniversiteler
 

İlahiyatlar ne zaman adam olur? Sorguluyorum

İlahiyatlar ne zaman adam olur? Sorguluyorum
 

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü Çukurova İlahiyat Fakültesi Ziyaret Edeken


Birileri şöyle diyebilir: Bizim oğlan bina okur, döner döner yine okur. Yine biraz bir şeyleri okuyasım geldi. Bu aralar şiir yazamıyorum ya hırsımı başka şeylerden çıkarayım.

"İlahiyatlar ne zaman adam olur?" diye düşünüyorum kaç zamandır. Cevap bulmaya çalışıyorum, tam olarak bulduğum söylenemez. Sadece gemilerde talim var meselesi...

İlahiyatlar derken temelde ve özünde yedisinden yetmişine her şeyiyle tüm camiayı kastediyorum. Lütfen istisnalar alınmasın. Zira kaideyi bozmuyorlar.

Şimdi sıralıyorum.

ILAHIYATLAR:

1) Sadece Allah'tan korktukları zaman (aslında bu maddeden sonra başka bir madde yazmaya gerek var mıydı? Yoktu ama cahilliğime verin, biraz da sözü uzatma arzuma, dönüp dönüp yine okuyacağız ya… işte ondandır. )

2) Geçmişin tecrübelerinden ders çıkarabildikleri zaman,

3) Derslerde Hz. Peygamber'in dünyevi içtihatlarında hatalarını ya da zellelerini öğrettikleri halde siyasî ya da ilmî lider yahut önderleri(ni) masum imam gibi algılamayı bıraktıkları zaman,

4) Önce ibadet ve şekli Müslümanlığı değil, ahlak ve değerler eğitimine dayalı ahlaklı Müslümanlığı önceledikleri, bu bağlamda, takvalı ve ahlaklı Müslümanlığı öğretme, yaşama ve yaşatma konusunda ısrarlı oldukları zaman,

5) Her açılan yeni ilahiyatı dıştan yüksek sesle eleştirip (ama YÖK üyelerinin duymadıkları yerlerde) içten içe ve gizliden gizliye ( bazen de açıkça) "ah ulan buraya ben dekan olmalıyım" diye heva ve hevesle çalışmayı bıraktıkları zaman,

6) İnsanları türlere tiplere ayırmayıp hepsini bir ve aynı tutup "yaratılanı yaratandan ötürü hoş görmeyi" başardıkları zaman,

7) Kur'anı Kerim'i parçacı okumayı bırakıp İslam’ın ruhunu bütüncül anlamaya başladıkları zaman,

8) Duygu, düşünce ve davranışları arasında tutarlılık arttığı, yani "lime tegulûne mâ lâ tef'alûn"un (yapmadığınız şeyleri neden söylüyorsunuz?) sırrına vardıkları zaman,

9) Tarihsel hadiseleri işlerine geldiği gibi değil doğru dürüst algıladıkları ve anlamlandırdıkları zaman,

10) Mehmet Akif Ersoy'u iyi ama gerçekten iyi anladıkları özellikle ASIM Bölümümü her gün okuyup oradan alınması gereken mesajları aldıkları zaman,

11) Hem kapitalist hem sosyalist düzenin esiri olmadıkları zaman...

Daha yazacaktım ama yoruldum...

Herhalde bizden adam olmaz.

Üstat Sezai Karakoç alınmasın ama herhalde diriliş haşre kaldı.

Ne yapsak acaba?

Bilen varsa söylesin...

 
Toplam blog
: 9
: 18623
Kayıt tarihi
: 09.08.07
 
 

Kayseri-Develi doğumluyum.1989 yılında Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden mezun oldum. Şu ..