Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '19

 
Kategori
Eğitim
 

İlçemizden Bazı Projeler

SÖKE  İlçesi  Kaymakamlığından  bazı  projeler:

Oku-yorum Projesi, Biz Sanat Tiyatrosunda ve Şiir Festivali Projesi,  Gün Işığı Projesi,  Bayrağa Renk Verenler Projesi,  Kültürümüzde İz Bırakanlar Projesi, Kaymakamlık Ligi Basketbol, Turnuvası, Kaymakamlık Ligi Voleybol Turnuvası, Yetenekten Kariyere Projesi, Dilimizi Kirletmeyelim Projesi, Akıl ve Zekâ Oyunları Projesi, Yenikent Okuyor Projesi, Ailem ve Ben Projesi,  Kaymakamlık Ligi Bilardo Turnuvası, Sen de Şarkını Söyle Projesi, Türkçe Benim Ses Bayrağım Projesi, Halk Oyunları Projesi gibi projelerin yer aldığını görüyoruz.

Kaymakam, kanun, tüzük yönetmelik ve Hükümet kararlarının neşir ve ilanını, uygulanmasını sağlar , bunların verdiği yetkileri kullanır ve ödevleri yerine getirir. Kaymakam, valinin talimat ve emirlerini yürütmekle ödevlidir.

İlçemiz Söke Kaymakamı Sayın Tahsin Kurtbeyoğlu’nun göreve geldiği günden (13 Ağustos 2015)’ten beri deneyimli bir kaymakam bağlamında görevine dürüst, canla başla çalışıyor. Kısa zamanda Söke ve çevresini tanımaya başlamıştır. İlçenin yapacağı görevleri sırasında ele aldığı yukardaki projelerini Söke ilçesinde mevcut bulunan daire başkan, başkan yardımcıları ve özellikle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ilkokul,  ortaokulu ve liseli öğretmen ve öğrencilerle birlikte bunu başarıyla yapacağına inanıyorum.

İlçe Kaymakamımız Sayın Tahsin Kurtbeyoğlu sanatımıza ve kültürümüze değer veren bir kimliğe de sahiptir. Zaman zaman Söke şairler ve yazarlarla birlikte ayda bir yaptığı sanat ve kültür alanındaki çalışmalarını severek görüyorum. Bazı arkadaşlarımızın kitaplarının basılması ve alınmasında maddi yönden katkıda bulunması ise takdire değerdir. Bu katkılarının daha da çoğalması dileğimizdir. Bu çalışmalarla birlikte Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüve Söke Halk Kütüphanesinin yardımlarını ve ilgilerini de unutmamak gerekir. Adı geçen bu projeler içinde okullarımızda görev alan öğretmenlerimiz de vardır.  Bu alanda özveriyle öğrencilerini yönlendiren ve emek veren çalışkan, üretken saygıdeğer öğretmenlerimize sağlık ve başarılar diliyordum.

SÖKELİ ÖĞRENCİLERDEN MEKTUP  VAR

Geçenlerde benim de yakından tanıdığım bu okulu maddi katkılarıyla yapan Emekli Öğretmen Nebahat ALPAN Hanımefendinin adını taşıyan Yenikent mahallesinde bulunan E. Öğretmen Nebahat Alpan İlkokulu Müdürü Mustafa Polat bana bir dergi verdiler. Dergi 52 sayfa olup Söke‘de okuyan Öğrencilerin yazmış olduğu mektuplarından ibarettir. Derginin tertemiz bir baskısı vardır.   (Mektup Yazıyoruz, Mayıs 2018, Yıl:2, Sayı:2 )

Dergide yer alan ve mektupları yazan bazı öğrencilerin adını veriyorum: Eylül ULUTAŞ, İrem AYAZ, Aybüke DURSUN, Hakan DOVLETOV, Yaprak KAHRAMAN, Yeşim ARSLAN, Ceyda GÜLER, Ceren BAHÇECİ, Dündar Efe ARSLAN, Arda UZUNTAŞ, Emine AKDENİZ, Selvinar EROL,  Mert TURGUT, Kaan Ege KARABEKE, Kardelen DÖNMEZ,  Zeynep Ekin YAVUZ, Gizem Nur YARDIMCI, Memnune  Almira TALİMCİ,  Elçin  Kayra ÖZDEMİR,  Hasret COŞKUNÇAY,  Selen KIRKAN, Ayşe AK,  Hazal  ÜSTÜN,  Ceylin DUMANLIOĞLU;    Melisa  CANITEZ, Fatma Dilşat KÜÇÜKYAMAN, Tanem İÇENOĞLU;   Nilay YANILMAZ, Betül KANLIOĞLU, Aylin KULAKSIZ, Gözde Yağmur BOĞAZ,  İzgi SİMAV BAŞ, Ayşe Nur BOZ,  Muhammed MERT,  Süleyman Demir DEMİRCİ ve  Büşra Nur  IŞIK’IN  ilgimizi çeken mektuplarını görüyoruz.

Değerli öğrencilerimiz akıcı, yalın bir Türkçe ile babalarına, annelerine, teyzelerine, öğretmenlerine, Mehmetçiklerimize ve arkadaşlarına mektuplar yazmışlardır. Sevgili dolu, barış dolu mektuplar… Günümüzde bu sınırsız teknolojinin sayesinde ne yazık ki mektup yazmak bir hayli azaldı, Aslında mektuplar tarihe en iyi tanıklık eden belgelerdir. Bunların azalmamasını diliyorum.

Eski Aydın Milletvekillerimizden ve edebiyat öğretmeni rahmetli Eğitimci yazar M. Kemal Yılmaz bir sözünde şöyle derdi: “Var mı mektup gibisi, mektup olsun da çamurdan olsun “ derdi. Yeri gelmişken Sayın M. Kemal Yılmaz’ı da saygıyla, rahmetle anıyorum.  

Sözüm bir hayli uzadı, bu öğrencilerimizin mektuplarından bir iki örnek vermeği çok isterdim. İsmini yazmadıklarımdan özür dilerim. Çünkü hepsini yazamadım.  Yukarıda adı geçen öğrencileri ve İlçe kaymakamlığımızın ele aldığı projeleri ve bu konuda  “ MEKTUP YAZIYORUZ” bölümünde mektup yazanları değerli öğretmenleriyle birlikte candan kutluyor ve ele alınan projelerinin başarıyla geçmesini diliyorum.   

---------------------------------------------------------------------

NOT:
Emekli öğretmen ve Söke Özel Efeler Motorlu Taşıt Sürücü Kursu  Müdürü Rıfat UÇAR   arkadaşımın  bir motor kazasını  geçirdiğini üzülerek  öğrendim. Öğretmen Rıfat UÇAR halen Aydın Devlet Hastanesinde tedavi görüyor.  Kendisine Allah’tan acil şifalar diliyor ve geçmiş olsun diyorum.


Abdülkadir  GÜLER
17 Nisan 2019-  SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..