Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '18

 
Kategori
Kitap
 

İLESAM Edebiyat Atölyeleri

İLESAM Edebiyat Atölyeleri
 

EDEBİYAT ATÖLYELERİNDE HAMURU YOĞRULAN YEDİ ESER ILESAM KANALIYLA OKURLA BULUŞTURULDU.

 

“Yazarlık insani bir ihtiyaçtır.”
Mehmet Nuri Parmaksız

 

Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği (İLESAM) tarafından hazırlanan Türkiye'nin 7 bölgesinde gerçekleştirilen ‘Edebiyat Atölyeleri Projesi’ Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın da katkılarıyla 2017 yılında ilk kez hayata geçirilmişti.

Bu proje ile yedi bölgeden seçilen pilot illerde (Antalya, Erzincan, Manisa, Gaziantep, Yozgat, Trabzon, Sakarya) edebiyat atölyeleri oluşturuldu. Gençlerin (14-29 yaş) büyük ilgi gösterdiği atölyelere katkı sağlamak için çok sayıda akademisyen-şair- yazar bu projede görev almıştı.

Proje kapsamında ise edebiyat atölyelerine katılan gençlerin çalışmaları İLESAM’ın öncülüğü ile kitaplaştırılmıştı. Seçilen ve atölyelerin gerçekleştirildiği illerin adıyla özdeşleşen kitaplarda pek çok genç kalem yer aldı. Edebiyata gönül veren bu gençler hiç şüphesiz ki -belki de ilk defa- yazılarının, şiirlerinin, denemelerinin bir kitapta yer almasıyla büyük mutluluklar yaşadılar. Ve bu mutluluğa tanık olmak daha büyük mutluluklara neden oldu yüreğimde. Kendimi o genç kalemlerin yerine koydum ve yıllar önce yazımın ilk defa bir edebiyat dergisinde yayınlanmasının beni nasıl da sevince boğduğunu hatırladım gülümseyerek. Yolda yürürken kaldırım ayaklarımın altından kaymış, sanki kanat çırpıp uçmuştum mavi göklere. Benim sevincim sadece bir edebiyat dergisinde yayınlanan yazımdan ötürü idi. O kalemlerin ise hiç değilse bir yazıları ya da şiirleri kitap çatısı altında toplanmıştı. Bu çok daha farklı bir mutluluk hâliydi.

Ve ‘Edebiyat Atölyesi’ çalışmalarına katılan öğrencilerin yazılarından oluşan kitaplarını ben de beğeniyle okudum. Her ile ait kitabı elime aldığımda önce kapağını inceledim, sonra arka kapağını. O il gözümün önüne geldi. Ardından da o ilde yaşayan ama bu güne kadar tanışma fırsatı bulamadığım genç kardeşlerimizi özgeçmişlerinden tanıma fırsatı buldum. Yazdıklarını merakla okudum. Birbirinden güzel şiirler, öyküler, denemelerle bütünleştim. Yazdıklarını okudukça, değindikleri konuları gördükçe içim geleceğe dair umutla doldu. Türk edebiyatının yeni yazarlar, yeni eserler kazanacak olması tarifi imkânsız bir varsıllıktı. Türk edebiyat ve kültürüne verdiği destekten, sağladığı katkılarından ötürü Meslek Birliğime bir kez daha hayranlık duydum. Göğsüm kabardı, gururlandım.

Mavi, yeşil, kırmızı, sarı, mor, tarçın… Her ilin kapak rengi farklı. Görsellik açısından bakıldığında renklerin içinizi ısıttığını görüyorsunuz. Sonra il il dolaşmaya başlıyorsunuz sayfalar arasında.  Yurdumun yedi bölgesinde yer alan yedi ilin kültür mozaiği sizi kucaklıyor satırlarıyla. Farklı diyarlarda nefes alan farklı kalemlerin yazdıkları şiirleri, metinleri okumaya başladığınızda yelpazenin ne kadar da geniş olduğunu fark ediyorsunuz.

Kitapta edebiyat atölyelerinde yazarlığa giriş, şiir, hikâye, roman, tiyatro ve senaryo, deneme, gezi ve mektup, hatıra ve günlük üst başlıklarının oluşturduğu derslerin işlendiğini görüyorsunuz iki ay boyunca. Ve ders veren akademisyenlerle de tanışıyorsunuz. Hepsi alanında tanınmış birbirinden değerli isimler. Hele derslere ait fotoğrafları görmek size oranın havasını teneffüs etme fırsatını sunuyor.

“İLESAM olarak açtığımız Edebiyat Atölyeleri ile sanat, edebiyat ve yazarlık konusunda Türk gençlerinin doğuştan getirdikleri yazı yazma, ifadeye dönüştürme kabiliyetlerini dil ve edebiyat biliminin verileriyle ve tecrübeli hocalarımızın kılavuzluğunda geliştirmeyi, onlara doğru yönde yönlendirmeyi amaçlıyoruz.” şeklinde duygu ve düşüncelerini ifade eden İLESAM Genel Başkanı Mehmet Nuri Parmaksız’ın kaleme aldığı bir önsüz de sizi ilk sayfalarda selamlıyor.  

Mehmet Nuri Parmaksız “Türk gençleri bu atölye çalışmaları ve uygulamalar ile elde ettikleri kazanımlarla hem bireysel olarak kendi özel ve özgün kabiliyetlerini, istek ve arzularını ifade edecekler, hem de içine doğdukları Türk milletinin temel değerlerini, maddi ve manevi, milli ve dini kutsallarını daha etkili, daha kalıcı, daha güzel bir dil ve üslup içinde yazıya dönüştürecekler.” diye sesleniyor satırlarından.

Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği ile Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın da katkılarıyla hayata geçirilen ‘Edebiyat Atölyeleri Projesi’ni yürekten kutluyor, bu atölyelerin önümüzdeki yıllarda devam edeceğini bilmenin huzurunu yaşıyor, bu projede emeği geçen herkesi İLESAM Başkanımız Mehmet Nuri Parmaksız’ın nezdinde kutluyor, teşekkürlerimi iletiyorum.

 

SİBEL UNUR ÖZDEMİR

25.01.2018

 

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..