Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '07

     
    Kategori
    Müşteri Hizmetleri
    Okunma Sayısı
    885
     

    İletişim eksikliği mi?

    İletişim eksikliği mi?
     

    Bir kalite politikası düşünün, konuklarımızın tüm ihtiyaç ve beklentilerini en iyi şekilde karşılayarak, güvenli ve rahat bir yolculuk yapmalarını sağlamak, kendimizi günün değişen şartlarına göre sürekli geliştirerek ve yenileyerek müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmaktır. Bunu başarmanın yolu, yenilikçi ve yaratıcı önerileri cesaretlendirecek eğitimlerle çalışanlarımızın şirketimize olan bağlılıklarını arttırarak, takım ruhu ile verimlilik ve hizmet kalitesini yükseltmektir, denilerek son bulan, sizce Türkiye şartlarında bu ne kadar mümkün. Bir şirketin kendi söyledikleri ile çelişmesi insanların iyi niyetini suistimalden başka birşey değil ki. Yaşadığımız coğrafyadaki farklılıklar, şirketlerin ne kadar kalite politikası olsada insanlara hak ettiği saygıyı göstermesini engelliyor. Üst düzey bir yetkiliye sorduğunuzda problem yok, çünkü oturduğu katın bir altında neler oluyor farkında değil. Sorununu paylaşmak için müşteri temsilcileri oluşturmuşlar ama müşteri temsilcilerinin müşterileri umursadıkları yok, İşte size bir vizyon, kaliteli ve yenilikçi hizmetlerimiz ile koşulsuz müşteri memnuniyetini sağlayarak sektörümüzün öncüsü olmaktır.

    Olamazsınız, müşteriye değer vermiyorsanız nasıl öncü olacaksınız, piyasadan payınızı almışsınız. Şirketinizi belli bir kademeye getirmişsiniz, amacınız aldığınız para karşılığında hizmet etmek değil sadece para almak. Bazı insanlar hakkını araması gerektiğini dahi bilmiyor, gerçi bilsede fark etmiyor, şikayet edecek yer bulamıyor. Bizler bir çok konuda şikayet edecek bir birim bulamıyoruz bu artık bıkkınlık getiren bir hal aldığından uğraşmak dahi istemiyoruz.

    Metro turizm çalışanları ile yolcular arasında büyük uçurumlar var. Çalışanlar yolcuları dinleme ve anlama niyetinde değil. Bizler bunu değiştirmeliyiz insanlarımıza hak ettiği değeri göstermelerini sağlamalıyız. Parasını verdiğimiz ve almak istediğimiz hizmetleri bizi rezil edecek durumlara düşüren firmaları artık insanların tanımasını ve izlemesi gereken yolu göstermeliyiz. Hak ettiğimiz değeri almasını bilmeliz.

    25 Mart 2007 tarihinde Pazar 13.00 – 13.30 arası Pendik Metro Turizm ofisinden bilet almak için girdim. İstanbul – Ereğli istikametine yarım arabası için bilet istediğimi söyledim, arkadaşımız gündüz 14.00 arabası için bilet kesmiş, bileti kontrol edip istediğim bilet olmadığını ben gece 00.30 arabası için bilet almak istediğimi hatayı kontrol etmesini rica ettim.

    Bileti tekrar aldı, iptal etti, yerine 26 Mart 2007 Pazartesi 00.30 tarihli bileti verdi. Kontrol ettim gece 12’den sonra tarih atladığını düşündüğümden imzayı atıp bileti aldım. Gece oldu, otobüse bindim; aynı yer için 2 bilet. Hostes arkadaşımız büyük bir bilmişlik ile "sizin biletiniz yarın" deyip ofisten problemi çözersiniz dedi.

    Otobüsten indim, bagajım olduğunu söyledim, "tamam siz problemi çözün" dedi, ofise girdim, durumu izah ettim. Araç hareket etti, ben aşağıda, bagaj araçta gidiyor. Ofisteki arkadaşımız otobüsü durdurdu ve bana "biz devlet daireleri gibi çalışıyoruz, bizde sistem saati 03.00 dan sonra atar" dedi. Peki bunu kim biliyor? Ve daha bir çok komik bahaneler ile hatalı olduğumu ima ediyor. Arkadaşının hatalı olduğunu kabul etmek yerine, beni suçlayan komik bahaneler...

    Sonuç; Hostes koltuğunda geçen ve gece boyunca gözümü kapatamayacak kadar rahatsız edici yolculuk, ertesi gün işte olmam gerekirken sabah 5'te girdiğim yataktan çıkmak istemeyen bir vücut, araçtaki tüm yolcuların gideceğim günü bilmediğimi söyledikleri fısıltılı ve rahatsız edici konuşmalar; tüm insanların gözlerinin üzerimde olması, beni tanımamalarına rağmen sadece bileti kesen kişinin yapmış olduğu hata yüzünden insanların pervasızca konuşması, hayatımda duyduğum en büyük utançlardan birisi olarak benliğime yerleşmiştir.

    Eğer İletişim kurabilmiş olsaydık, daha sonrasında genel merkeze attığım maile cevap verilirdi diye düşünüyorum. Sadece gelen cevap, bileti imzaladınız mı, Sayın Esen Babaoğlu? Bu beni suçlu yapmaz.

    Arkadaşlar, eğer iletişim kurabildiğinizi ve sizi anlayabilecek bir firma ile seyahat düşünüyorsanız iletişimi güçlü olan bir şirket ile yolculuk yapmalısınız.

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
     
     

    Sefere sor bakalım o bileti kesen nereli? Tahmin ettiğim yerdendir.

    Eşit Ağırlık 
     01.04.2007 12:27
     
    Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
     
     
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 1
    Toplam mesaj
    : 4
    Ort. okunma sayısı
    : 885
    Kayıt tarihi
    : 02.07.06
     
     

    Yeni gemi inşası üzerine tersanede dizayn yapmaktayım...

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster