Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '17

 
Kategori
Eğitim
 

İletişim sanattır

Bir reklam vardı iletişim sanattır diyordu. Ben bu sözü çok seviyorum. Nedir iletişimden maksadımız mesajımızın bir kanal vasıtasıyla hedef kitlesine ulaşılması. Ne güzeldir karşılıklı olarak iletişim kurmak. İşitme engelli arkadaşlarımız var diyorlar ki biz duymuyoruz bizi lütfen telefonla aramayın mesaj atın. Bankalar da sesli mesaj gönderiyor ve işitme engelli arkadaşlarımızı zora sokuyorlar.

Bir mail alıyorum, bir watsap mesajı alıyorum ben bu arada hiç gözleri görmeyen biriyim. Sesli programlarla bilgisayarları ve cep telefonlarını da kullanmaya çalışıyorum. Aaa bir bakıyorum bir tel mesajı vatsaldan diyor ki görüntü. Ya ne demek görüntü yani resim. Ben sizin bu görüntünüzden bir şey anlamıyorum. Hâlbuki görüntüyü açıklayan bir yazı yazsa o mesajı anlayacağım. Bir mail alıyorum. Ne yazık ki grafik diyor. Yani arkadaş maili yazıyı resim olarak göndermiş. Yahu şunu word da yazsan da bizde okusak olmaz mı? internet sitelerinin tümünün görme engellilerin kullanımına uygun olması gerekir. Yani resimli kısımların betimlenmesi gerekir. Nerede anlı şanlı sitelerin çoğu engellilerin yani görmeyenlerin erişimine uygun değil. Adam bir dergi çıkarmış, bir bülten hazırlamış. Mürekkep baskıyla bana veriyor. Bana ulaşmak istiyorsan bu bültenini ve dergini kitabını e-kitap yâda sesli kitap olarak vermen gerekir. Cuma mesajlarının resimli olarak yağmur gibi yağdığı bu gün hatırlatmak istedim. Şunu diyebilirsiniz sen benim için bir şey ifade etmiyorsun sen var mısın, yok musun? benim için bir değerin yok diyorsanız bir şey diyemem. Benim yazımın yâda mesajımın körler okumasın diyorsanız bir şey diyemem. Geçenlerde asansöre bindim bir kadın ben inince asansörden indi bilemem kilomdan korktu bilmem körlük bulaşır dedi artık bilmiyorum.

Kaynak:

https://beyazayizmirhaberler.blogspot.com.tr/2017/03/iletisim-sanattr.html

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..