Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '10

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

İletişim ustalığı-6

1. Yaratıcı Toplantılar Düzenleyin: Toplantıya hazırlıklı gidin. Orası cephedir, silahsız, cephanesiz gidilmez. Toplantının bir amacı olsun. Başlamadan usul hakkında kurallar koyun. Hatta dinleyicilerle birlikte karar alın. Öncedn gündemli olsun ve katılanlara gönderin. Toplantılara yazılı gündemi iki gün önceden muhataplara bildirin. Gündemi katılımcılarla birlikte oluşturmaya çalışın. Toplantı esnasında; kuralları paylaşma, dinleme, fikirlerin özgürce paylaşımı, kazan-kazan tekniğinin kullanılması ve özetlere dikkat edin.

2. Başkalarının Deneyim Seviyesini Göz Önünde Bulundurun: Konuşmadan önce dinleyici ve katılımcıların görünüş ve kültür seviyesini analiz edin. Bilgi edinin. Tecrübeleri hakkında bilgi sahibi olun. Bunu çeşitli kanallarla veya sorularla öğrenin.

“ Akıllı bir insan kişisel tecrübesinden fayda sağlar; zeki bir insan başkalarının tecrübesinden fayda sağlar.” Dr. J. Collıns

3. Zamanlamanın Önemini Anlayın: Zamanı planlayın.

“ Uygun ölçümü gözlemleyin, doğru zamanlama her şeyden daha çok önemlidir.”- Hesoid

4. İyi İzlenim Bırakın: İyi bir kişisel izlenim bırakın. Giyiniş ve davranışımız ilk izlenim hakkında fikir verir. Saçlarınız özenle tıraş edilmiş ve taranmış olsun. Uygun makyaj, fırçalanmış, bakımlı dişler, biçimli ve temiz tırnaklar, temiz ve ütülü giysiler ve renk uyumu olsun. Giyside üçüncü renk ancak kravat olsun. Üç renkten fazlası palyaço giyimidir.

“ Hiçbir şey olumlu görünümden daha olumlu bir davranışı yansıtmaz. Sizin kendinize en iyi şekilde bakmanız en iyisi için doğru yaklaşım olacaktır.” L.Welc
 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..