Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '09

 
Kategori
Eğitim
 

İletişimde ben dili

Günümüz insanı sürekli, bir eleştiri içinde. Aslında eleştiri de bir iletişim biçimidir.

Yalnız eleştirirken de dikkat etmemiz gereken kurallar vardır. Önemli olan karşındakini dinlemek, incitmemek ve ben dilini kullanmaktır.

Yapılan araştırmalar göstermektedir ki ‘ben iletileri’ iletişimin en etkili yöntemlerinden biridir.

Ancak günümüzde genellikle ‘sen itlilerinin’ kullanıldığı da bir gerçektir.

Yetişkin insan iletişimlerinde de, ebeveyn_çocuk iletişiminde de emir kipi taşıyan sen iletileri pozitif bir amaca hizmet eden duyguları ifade etmezler.

Çünkü emir verme, yargılama, öğüt verme gibi birim davranışlar, iletişimin engelleridir.

Çok konuşuyorsun! Hep hata yapıyorsun! Söylediklerin yanlış! Söyler misin bunun haklı tarafını?

gibi ifadeleri kullanmak yerine, kabul etmedikleri davranış karşısında ne hissettiklerini karşısındakine söyleseler; iletişim sen dili değil ben diline dönüşür.

Ben iletileri, başkaları hakkındaki değerlendirme ve yorumlarımızı değil, bizim kendi duygu ve yaşantımızı anlatır. Karşımızdakinin bizi daha iyi anlamasına imkân verir.

Sen iletilerinde, büyük çoğunlukla karşımızdaki hakkında olumsuz bir yargı ve suçlama içerir.

Sen iletisinde karşımızdakinin sınırlarını ihlal ederken, ben iletisinde yargılama, suçlama gibi olumsuz mesajları içermez. Amaç sadece, bu durumda ne hissedildiğinin karşı tarafa aktarılarak paylaşılmasıdır.

Duygu ve düşüncelerinizi, ben diliyle ifade ettiğinizde ne kadar doğru ve etkili iletişim kurduğunuzu siz de tecrübe edineceksiniz.

Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..