Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
1126
 

İlgi çekmek, talep yaratmak

Ne kadar değerli konudan bahsederseniz bahsediniz, eğer karşınızdakinin ve karşınızdakilerin ilgisini çekememişseniz geçmiş olsun. Söylediklerinizin kıymeti bilinmeyecek, anlaşılmayacak yeteri kadar dikkate alınmayacaktır. 


Bizim “konuşma sanatı” (DKD) seminerlerinde üzerinde durulan ve patenti rahmetli Hocamız Nuvit Osmay'a ait “sihirli formül” vardır. Adeta etkilemenin temel taşını oluşturur bu formul. Hatta ticaret erbabının ürün satışlarında da kullanabilecekleri bir formüldür bu.
Bugün bu formülün “HİŞT” diye adlandırdığımız kısmından bahsedeceğim. Bir nevi dikkat çekme, asıl söyleyeceğinize ya da satacağınıza zemin hazırlama, talep yaratma basamağıdır… Biliyorsunuz bunu en iyi biçimde uygulayan da reklam sektörüdür.
Bunu en güzel uygulayanlar işportacılardır. Birkaç örnek:
-Pürüzsüz bir cilde mi sahip olmak istiyorsunuz? Öyleyse…
-Her gün dinç ve zinde olmak istemez misiniz? O halde…
Hatta işportacıların bir yöntemini bilirsiniz politikacılar da uygular. Hani onların “şakşakcıları” vardır ya. Onun gibi işportacıların da kendi adamları alıcı gibi mallara bakarlar, ellerine alırlar, bırakırlar, sorularla malı anlattırırlar. Bütün bunlar neye yarar, hepsi talep yaratmaya yarar. Bir bakıma diğerlerini de “havaya sokarlar”.
Bazen zihinde oluşturulan yeni sorular da insanlara ilginç gelebilir ve ne diyeceğinizi merakla bekleyebilirler:
-İstediğimiz her bilgiye hemen ulaşabiliyoruz, ama bu olanağı yeterli ölçüde değerlendirdiğimizi söyleyebilir miyiz? 


Orta 3’te idim. Kimya dersinin ilk günü idi. Upuzun boyuyla son derece heybetli bir hocamız derse girdi. Sonraki yıllarda Doçent olan ünlü bir beslenme uzmanımız idi. Sınıfa girer girmez etrafına bir göz gezdirdi ve sınıfımızın en kısa boylusunu işaret ederek, “kalk bakıyım ayağa” dedi. “ “Ne bu halin, sen var mısın yok musun?” diye boyunu gösteriyordu. Bu arkadaşım halen ODTÜ'de prof. Sonra sınıfımızın erken gelişmişlerinden en uzunumuz olan bir arkadaşı gösterdi. Devamla dedi ki “biz siz yaşlardayken en kısa boylumuz işte onun gibiydik” diye uzun arkadaşı gösterdi. İşte bu tipik bir “HİŞT” uygulamasıdır. Bizde öyle bir merak uyandırdı ki, yani ardından söyleyeceğine öylesine talep yarattı ki hepimiz pür dikkat kesildik. Evet Hoca bize bir şey diyecek ama ne diye bekledik…. 


"EĞER BOYUNUZUN UZAMASINI İSTİYORSANIZ HER GÜN BİR ŞİŞE SÜT İÇMELİSİNİZ!" diye devam etti.
Doğrudan bize sütten bahsetseydi bu kadar etkili olabilir miydi. Boyun uzaması için süt içmek gerektiğini öylesine çarpıcı biçimde anlattı ki hepimiz kavradık, algıladık ve düzenli olarak birer şişe sütü içmeye başladık her gün. Böylece bizim de boyumuz gerçekten uzadı….
Söyleyeceğinize sahip çıkılmasını, ürününüze veya düşüncelerinize talep yaratılmasını istiyorsanız dikkat ve ilgi çekmeyi bilmelisiniz…. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

:) Espri bir yana...Takibe aldım sizi.tatil dönüşü okuyacağız(çocuklarımla)inşalah...Bol bol yazma kolaylığı versin Allah...

Kendi(m) 
 24.06.2011 15:54
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 82
Toplam yorum
: 14
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1009
Kayıt tarihi
: 24.05.11
 
 

TED Ankara Koleji ve ODTÜ Kamu Yönetimi mezunuyum. Asıl mesleğim bankacılık. Çeşitli kuruluşlarda..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster