Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '08

 
Kategori
Sinema
 

İlginç Diyaloglar, İlginç Sahneler

İlginç Diyaloglar, İlginç Sahneler
 

Bloglarımda olay istemiyorum!


Filmlerde alıştığımız sonradan söylendiğinde insanları güldüren bazı cümleler ve olaylar vardır. Bakalım hatırlayacak mısınız?

İlk cümlemiz Rambo 1 filmine ait. Sonradan çoğu filmde buna benzer sahneler olduysa da ben Rambo 1’de olanı bilirim. John Rambo, Vietnam gazisidir. Yol nereye götürürse giden biraz da sıyırmış bir durumdadır. Tek amacı yoluna düşen kasabada yemek yiyip yola devamdır ama olaylar umduğu gibi gelişmez. Kasabanın şerifi gelir arabasını Rambo’nun yanında durdurur arabadan inmeden:

Hey ahbap kasabamda olay istemiyorum! Sanki kasabanın tapusu şerifin üstünde. Altı üstü orada çalışan bir memursun ne bu hava.

Diğer sahne aksiyon filmlerinin olmazsa olmazıdır. Bir saatli bomba işlek caddeye veya toplantı salonuna yerleştirilmiş. Saat işlemeye başlar. Kahramanımız gelir fakat kırmızı ile mavi kablo arasında tereddütte kalır. Nedense geri sayım tam 00.01 saniye kala bomba durdurulur. Bir kere de şunu 2 saniye kala durdurun be kardeşim. O değil de kahramanımızın bombayı durduracağına biz seyirciler olarak % 100 inanmamıza rağmen niye geriliriz? Orası da ayrı bir konu.

Kovboy filmlerinden bir sahne, tıpkı Rambo gibi kasabaya gelene daha bar girişi uyuz hareketler yapılır:

Hey, biz burada yabancıları sevmeyiz! Hayda, şimdi bu Amerika zaten bulunalı kaç yıl oldu? Hepiniz göçtünüz Avrupa’dan. Kendi yabancılığınızı geçtiniz başkalarına yabancı diyorsunuz.

Yine hiç unutamadığım ve hala güldüğüm bir sahne. İki arkadaş restaurantta yemek yerken birisi kendi yemeğini bitirir gözü arkadaşının yemeğine kayar. Eli harekete geçer, derken arkadaşı tepki gösterir:

Hey dostum çek o ön pençelerini yemeğimden!

Bu klasik olmuş bir cümle. Amir olay yerine gider. Polisler hemen olaya el koymuş, etraf çevrilmiştir. Polis amiri orada bulunanlara:

Hey buralarda neler oluyor? Birileri bana anlatsın.

İşte sırada ilginç olan ve ders almamız gereken bir cümle. Polis şüphelendiği şahsı durdurur aramaya başlar. Vatandaş bu duruma içerlenir:

Hey ben vergisini ödeyen bir vatandaşım.

İki tane de bizden olsun. Kahramanımızın hasımları onu tuzağa düşürmek ister. Arabasına gizlice uyuşturucu veya kaçak sigara koyar. Sonra polisi arar. Polisle aralarında şöyle bir konuşma geçer:

—Falancanın filanca plakalı aracında kaçak mal var. Polis teşekkür ederek:

—Kiminle konuşuyorum?

—İsmim önemli değil, yasalara saygılı, adaletin işlemesini isteyen sade bir vatandaş. Vay vay vay cümleye bak cümleye.

Son film ise tarihi filmden. Bizans kral ve prenslerinin gülmelerini geçiyorum. Daha eski Orta Asya tarihini içeren bir film. Bizimkiler kendi aralarında bir şey tartışıyorlar. İsmi Ay Hatun olan kadın ortaya bir fikir atıyor. Diğeri onu destekliyor:

—Ay Hatun doğru söyler, doğru söz demiri keser.

Bu sahneleri uzatmak mümkündür. Daha “Yolun bundan sonrasını katırlarla gideceğiz!” , “Yaptım, yaptım ama bi sor neden yaptım?” gibi örneklerle devam eder gider.

 
Toplam blog
: 150
: 2951
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

1975 Aydın doğumluğum, bir Ege sevdalısıyım. Dostluğa, arkadaşlığa önem veririm...