Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

aygoz Özlem Eryoldaş

http://blog.milliyet.com.tr/aygoz1

14 Temmuz '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İlginç uyarı yazıları

İlginç uyarı yazıları
 

İnsan boş kalınca ilginç işler bulmaya başlıyor galiba. Bende de bu aralar böyle bir şey gelişti. Evde ne varsa üzerlerindeki etiketleri dikkatlice okumaya başladım. Önceden de okurdum ama sadece son kullanma tarihini. Şimdi ise içeriğini ve dikkat edilmesi gerekenleri okuyorum. Çok ilginç yazılarla karşılaştım.

Bunlardan ilki "kulak temizleme çubuğu" kutusunun üzerinde yazanlar. "Lütfen kulak temizliğinde kullanmayınız" Eee ben bunu kulak temizlemek için almıştım deme şansınız kalmıyor tabii. Çünkü bu uyarı olduğu zaman yapacağınız herhangi bir yanlış sizi haksız duruma sokuyor.

Çamaşır yumuşatıcı şişesini okuduğum da ise; "Lütfen, el, yüz, vücut, gıda temizliğin de kullanmayın" uyarısı ile karşılaştım. Başta ilginç gelmedi. Ama sonra düşündüm de elimi neden yumuşatıcı ile yıkayayım, yüzüme neden süreyim. Buraya kadar güzel. Vücut temizliği denince durdum biraz. Bunu vücut şampuanı olarak kullanma isteğim olabilir mi ki acaba ?..Tamam vücut temizliğin de kullanmayacağım ama; üzerime giymek için yıkadığım kıyafetler ne olucak? Vücuduma temas etmeyecek mi? Bunda bir yanlışlık mı var acaba?

Diş macunu kutusunun üzerinde gördüğüm yazı da; " yedi yaşından küçük çocuklara büyükler gözetiminde mercimek büyüklüğünde diş macunu kullanınız. Bu uyarı önemliydi tabii. Çocuk mutlaka ebeveyni ile dişini fırçalayacak bu bir, ikincisi mercimekten büyük olmayacak diş macunu fırçanın üzerinde.

Saç boyası kutusuna gelince " Lütfen alerjiniz olup olmadığını anlamanız için öncelikle test yapınız " yazıyor. Tamam güzel de bu uyarı kutunun iç kapağında yazıyor! Yani boya kutusunun işi bitip de atıyoruz ya ancak o zaman gözüküyor yazı. Bu da ilginç bir yaklaşım geldi bana.

Ben bununla ilgili yazı yazmaya karar verdiğim de yıllar önce okuduğum bir haber geldi aklıma. Amerika'daydı sanırım kadının biri evine mikro dalga alıyor. Aylar sonra kadının kedisi ölüyor! Aradaki bağlantı şu. Kadın kediciğini yıkıyor ve sonra da mikrodalga'da kurutmaya kalkıyor. Tabii zavallı kedicik ölüyor :((

Kadın üzüntüsünden ne yapacağını bilemezken avukat arkadaşı bir teklifle geliyor. Üretici firmaya dava açıyorlar. Gerekçe de şu "Kullanma kılavuzun da kedi kurutulamaz " uyarısı yok. Kadın bu davayı kazanıyor. Ve yüklüce bir tazminat alıyor.

Odayı havalandırmak için oda spreyini elime aldım. Üzerini okumadan olmaz!
"kutu basınçlıdır, güneş altında bırakmayınız, 50 derecenin üzerinde bırakmayınız, boş olsa bile kutuyu delmeyiniz, ateşe atmayınız, yüze püskürtmeyiniz, Çocuklardan uzak tutunuz. Buraya kadar ki uyarılar güzeldi. Her ne kadar çoğu aklımıza bile gelmese de. Ama sonuncu dikaktimi çekti " Solunması sağlık açısından zararlıdır!"

İyi güzel de ben bunu oda spreyi olarak almamış mıydım?

Bu ve bunun gibi etiketleri okumaya devam edeceğim sanırım. Çünkü çok ilgimi çekmeye başladı.

Tamam bu uyarılar güzel de bazıları için biraz daha açıklama yapılması gerekiyor sanırım. Tıpkı ilaç prospektüslerinde olduğu gibi. Hani başımız ağrıdığında ağrı kesici alırız. Gün gelip de yan etkilerini okumaya kalkarsak eğer! Okuduğumda başımın ağrımasını tercih etmiştim.

Sonra bunu eczacı bir arkadaşıma sorduğumda aldığım cevap: "O uyarılar % 1 ihtimale göre yazılmak zorunda " demişti de rahatlamıştım.

Neyse benim daha çok okuyacağım etiket var evde. İşi aksatmamalıyım!..

 
Toplam blog
: 185
: 1494
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Yazabilmenin özgürlüğüyle... İstanbul'un bir bahar sabahında dünyaya gelmişim. Keşfetmek, anlayabilm..