Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '08

 
Kategori
Güncel
 

İlginç yasak…

İlginç yasak…
 

KATAMARANLA YALOVA SEFERİ


Bundan yıllar önce Yeni Zelanda'nın Coromandel kıyılarında yaşayan Madras yerlileri, çok büyük ağaç gövdelerini birbirlerine bağlayarak, su üstünde çok hızlı gidebilen yelkenli bir tekne yaptılar. Bu tekneye de "catta" (bağlamak) kökünden türettikleri Katamaran ismini verdiler. Zamanla, Katamaran’lar geliştirildi, çok daha büyük ve uzun olanları Batı Hint Adaları'nda ve Güney Amerika'da, yerliler tarafından kullanılır oldu.

Günümü teknolojisi bu taşıtı öyle bir şekle soktu ki, seyahat ederken yüreğiniz hopluyor…

İstanbul…

Taşı toprağı altın İstanbul…

Dünya tarihine yön veren aziz İstanbul…

Birkaç günlüğüne de olsa kalabildim bu dünya şehrinde…

Her gün değişip gelişiyor…

İDO nun hizmete soktuğu deniz otobüsleri rüya gibi…

16.11.2008 de Yenikapı iskelesinden Yalova’ya hareket ettiğimde bu modern araçla seyahat etmenin keyfini yaşadım.

Gizli gizli bir de resim çektim …

Yasakmış!...

Ne alaka anlamadım.

O güzel anları karelere dondurmak günah mı yoksa?…

Böyle modern bir yoluculuğa yakışmayan bir ilkellik.

Birisi merak etti, yanıma geldi. “Amca” dedim, “şuraya bas, bana bir resim çek acele olsun”…

Beyefendi telaşla nasıl çekeceğini hesap ederken ben poz vermeye çalıştım.

İşte gördünüz, o kadar becerebildik.

Görevli geldi… “müsaade almanız gerek, yayınlarsınız sonra” diye beni yolcu salonuna davet etti…

Aniden dönüp Katamara’nın denize bıraktığı izlerden bir kare daha aldım inadına …

Görevli yaşıma hürmeten bir şey demedi ama nerede ise zorla koluma girip salona almaya kalkacaktı…”tamam, çekmeyeceğim kusura bakmayın dayanamadım” dedim, ama bir de bana sorun…

Her güzelliği kaçıran insan gibi bende derin nefeslerle o anı geçiştirmeye çalıştım…

Adalar civarında martılar gibi süzülen Katamaran anıdan yalpalamasa sinirlerim tepemde saldıracak yer arayacaktım…

İyi ki, korkularımla baş başa kaldım.Unuttum bana yapılan haksızlığı…

Ya bi daha İstanbul’a gelemezsem, o güzelliği, muhteşemliği görmezsem bana yazık değil mi?

İyi ki, Beyoğlu’nda yasak yok, dilberlerine yasak yok!..

Katamaran gibi süzüldükleri İstiklal caddesini dolduracağım karelere…

Gönül karemde de yer yok.. Hay aksi şeytan!…

Sevgilerimle….
http://blog.milliyet.com.tr/Arama.aspx?Ara=Gülçin%20Ana&Tip=2

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=138566

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..