Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

İlhan Berk- " Ne zaman seni düşünsem/ bir ceylan su içmeye iner"

İlhan Berk- " Ne zaman seni düşünsem/ bir ceylan su içmeye iner"
 

İlhan BERK


Ülkemizin yetiştirdiği en değerli şairlerden birini daha kaybettik. İlhan BERK tedavi gördüğü Bodrum Devler Hastanesinde hayata veda etti.

İkinci Yeni Şiir akımının en güçlü şairlerden biri olan İlhan BERK, şiirlerinin yanında şiir üzerine yazılarıyla da Türk Edebiyatı’na büyük katkılar yapmıştır.

Ne zaman bir şair ölse hemen aklıma Halim Şefik GÜZELSON’un PROVA şiiri gelir:

“Benim dünyaya bu gelişimi lütfen saymayın

Bu bir prova

Beni bir de öteki gelişimde görün

Ayakta alkışlayacaksınız”

Hep bir dahaki gelişlerini beklerim şairlerin. Yazma hayalini kurdukları ve bir türlü yazamadıkları O şiiri yazabilsinler diye. İlhan BERK’in ilk şiirlerini daha çok sevmişimdir ben. Şiirde ustalaştıkça anlamsızlığa doğru kaymış ve bundan da büyük mutluluk duymuştur. Hatta yanılmıyorsam kendisinin bir şiirini yıllar geçtiği halde halen daha anlamadığını yazmıştı.


Belki bu anlamsız şiir konusu biraz abartı olabilir ama, en azından İlhan BERK’in bu tutumu şiire bir disiplin getirmiş ve herkesin yazdığı gibi “ ben yazdım, oldu” denilerek şiir yazılamayacağını göstermiştir.


İlhan BERK, Türk Edebiyatında unutulmaz bir yer bırakarak aramızdan ayrıldı. Onun şiirlerinden ve yazılarından şairler hep yararlanacak ve kendisini saygıyla anacaklardır.

Ben de kendisini saygı ve rahmetle anıyor ve çok güzel bir şiirini sizlerle paylaşarak yazıyı bitiriyorum.

NE BÖYLE SEVDALAR GÖRDÜM NE BÖYLE AYRILIKLAR

Ne zaman seni düşünsem
Bir ceylan su içmeye iner
Çayırları büyürken görürüm

Her akşam seninle
Yeşil bir zeytin tanesi
Bir parça mavi deniz
Alır beni

Seni düşündükçe
Gül dikiyorum elimin değdiği yere
Atlara su veriyorum
Daha bir seviyorum dağları

 
Toplam blog
: 264
: 1128
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1956 Sarıkamış Kars doğumluyum. 6 şiir kitabım ve 2 deneme kitabım var. son kitaplarımı B..