Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '15

 
Kategori
Gönüllülük
 

İlim Yayma Vakfı'nın eğitime hizmetleri

İlim Yayma Vakfı'nın eğitime hizmetleri
 

Vefa'da Bulunan İlim Yayma Misafirhanesi...


İlim Yayma Vakfı 1950'lerde kurulmuş ülkemizin en köklü Vakıflarından birisidir.

Önce İlim Yayma Cemiyeti diye kurulmuş sonra Vakıf işlevine de kavuşmuştur. 

O tarihlerde bir çok vakıf kuruldu İlim Yayma gibi. Fakat çok azı bugüne gelebildi. 

İşte İlim Yaymanın bir farkı da budur. Uzun soluklu olmasıdır. Dünden bugüne uzamasıdır.

İlim Yayma Vakfının hafızasında ve mutfağında kimler yok ki...

Rahmetli Turgut Özal, Abdullah Gül, başbakanlar, bakanlar, valiler ve daha nice bürokrat ve memur...

Ben de İlim Yayma'da beş yıl gibi uzun bir süre kaldım.

2000 yılı ile 2006 yılı sonuna kadar arada bir yıl Amerika molası bulunmak üzere tam beş yıl İlim Yaymanın müdavimi ve sakini oldum. 

İlim Yayma Vakfının İstanbul'un Vefa Semtinde, Ebul Vefanın himayesinde, Mehmed Emin Tokadi Hazretlerinin nezaretinde, Molla Gürani Camiinin görüş mesafesinde ve Mimar Mehmed Ağa Camiinin koltuğunda güzel bir merkezi ve iki yurdu vardır. 

Bu yurtlardan biri lisans diğeri YL ve Doktoraya hitabeder. 

Lisans Yurdunda daha önce de işaret edildiği gibi günümüz siyasetçi ve bürokratlarından bir çoğunun üniversite yıllarında konakladığı bilinmektedir. 

YL ve Doktora yurdu ise daha yeni ve daha küçüktür. 1990'ların başlarında açılan yurtta bugünkü genç ve orta kuşak akademisyenlerin yüzlercesinin belki binlercesinin kaldığı söylenebilir. Bu insanlardan bir kısmı yıllarca bir kısmı da misafir olarak kısa süreli burada kalma imkanı  ve bahtiyarlığı yakalamışlardır. 

Ben de şahsen o bahtiyarlardan biriyim. 

Amerikadayken İlim Yayma Misafirhanesini burun deliklerim sızlayarak hatırlardım. Dönüp geldiğimde hiç tereddütsüz büyük İstanbul'da yine İlim Yaymanın kapısını çaldım. Salğolsunlar, geri çevirmediler, üç yıl daha kaldım. Çok değerli beş yılım geçti orada ve daha da değerlendi. Yüksek lisans tezimi ve Doktora tezimi burada yazdım. 

Gece sabaha kadar çalışır, semtin lahuti ikliminde seher vaktinin güzelliklerini yaşar ve istirahate çekilirdim. Şimdi geriye doğru bakınca hayatımın en güzel gün ve geceleri olduğunu görüyorum. Gündüz hayatı ayrı güzel, gece hayatı ayrı güzeldir İlim Yaymada...

Ülkemizin yarardan, çıkardan, siyasetten, ideolojiden ve bağnazlıktan uzak gençlerini bu çatının altında gönüllerince eğitimlerini sürdürmeye ve eğitim faaliyeti yürütmeye devet ediyorum. 

Selam ve Muhabbetle...

 

 
Toplam blog
: 5
: 1675
Kayıt tarihi
: 01.06.11
 
 

Türkiye cumhuriyeti vatandaşıyım. Tabiatım itibarıyla müslüman-türküm. Bununla beraber, her kimli..