Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '07

 
Kategori
İnançlar
 

Ilımlı islam, islami terör

Son dönemin en popüler konularından birine değinmek istedim bu yazımda.Duyduğumda tüylerimi diken diken eden iki kavramdan bahsedeceğim sizlere.1-ILIMLI İSLAM, 2-İSLAMİ TERÖR

Öncelikle şöyle genel bir açıklama yapmakta fayda görüyorum. İslam özünde tektir ve tasnif edilemez. Yok efendim ılımlı islam, yok efendim tropikal islam bu tür tanımlamaları doğru bulmadığımı bilmenizi isterim. Kavram kargaşası yaratarak birilerinin menfaat sağlamalarına tepkisiz kalmak bana göre olmadığından sizlerle bu konudaki görüşlerimi paylaşmak istedim .Mesele daha teferruatlıca ele alınabilir elbette ama konunun özü budur. İslam tektir ve ne şekil ve surette olursa olsun tasnif edilemez, kategorisel bir islami anlayışın varlığından söz edilemez.

Gelelim İSLAMİ TERÖRE. Asla ama asla biraraya gelmesi mümkün olmayan iki kavramın biraraya getirilmesi suretiyle elde edilen bu kavram hakikatte islamı bilen(yaşayan)herkesi çok üzmekte ve derinden yaralamaktadır. Zira içinde şiddete yönelik tek bir olumlu yaklaşım bulundurmayan müstesna İSLAM dini isminin terörle birlikte telaffuzundan beridir. Ricam o ki; bilir kişiler, sosyologlar, toplum bilimciler vede terörü konuşan herkes konuşmalarında sıklıkla yer verdikleri bu kavramları cümle içinde kullanırken bu ülkenin halkının müslüman bir halk olduğunu ve bundan ziyadesiyle rahatsızlık duyan geniş bir kesimin olduğunu göz ardı etmesinler.

Hulasa nufusunun %90'ının müslüman olduğu bir coğrafyada İslamı telaffuz eden ağızların ve dinleyen kulakların daha dikkatli olması gerektiğine inanıyorum. Aslında uzunca bir yazı olması gerekli idi ama zaman almaması bakımından ana hatlarıyla bu kadar yazmayı uygun gördüm. Yorum ve eleştirilerinizle olgunluk elde edip kendimi geliştirmeyi ummaktayım. Şimdiden yorum ve eleştirileriniz için teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 18
: 381
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

1981 yılında Konya'da dünyaya geldim. Şu an mağazacılık işiyle uğraşıyorum. Evli ve bir çocuk bab..