Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '12

 
Kategori
İlişkiler
 

İlişki başlarken ilk adımı kim atmalı?

İlişki başlarken ilk adımı kim atmalı?
 

alıntıdır


Geri kalmışsın!

Bu iki kelimeyi sık duyarım ben aslında. Yani özellikle müzik zevkim, olması gerektiğini düşündüğüm değerlerim ve bazı tavırlarımla en çok duymaya mahkum olduğum iki kelimedir o. Geri kalmışsın!

Bir süredir öncelik tartışması üzerine düşünüyorum. Seyir halindeki ilişkilerde, ya da yerinde sayan ilişkilerde. Öncelik hangi tarafta olmalı sizce?

Her şey erkekten beklenmezmiş mesela. Tabii beklenmez ama ilk adımlar, başlangıçlar hep erkeğin öncülüğünde olmaz mı? Doğrusu bu değil mi?

Zamanla bayan ilişkisini sahiplendikçe zaten gereken ilgi ve alakayı hissettirmez mi?

Ben doğru bildiklerimi unutmalı mıyım acaba diyorum bazen.

İşte bu nedenle ayak uyduramıyorum hayata.

Annem ve babamın ilişkisi örnek olmuştur her zaman hayatımda. Ve ileride bu doğrultuda yaşamak isterim bazı şeyleri.

Ama onlar eskidenmiş. Öncelik artık bayanda imiş.

Hiç sevmedim bu düşünceyi!

Lise den itibaren kızların hepsi bu düşünceye yakın olduğundan herhalde “öncelik sadece erkekten beklenmez” diye alıp yürümüş yeni bir akım.

Bir kere sıralamaya konuldukça bir şeyler doğallığını yitirmez mi? Her şey o bana bir geldi, bende ona bir giderim mantığıyla mı ilerlemeli?

Peki ya bundaki amaç ne? Kadının kendini önemsiz hissetmesi mi? Ya da erkeğin daha önemli hissetmesi için tekliflerin kadından gitmesi mi?

Düşünemiyorum bile.

Babalarımızdan alışkın olduğumuz korur, kollar, sahiplenir, güvenilir erkek modeli babalarımızda da son bulmuş.

Kadının çalışıp kendine yeter duruma gelmesi, duygularını da kaybetmiş olduğuna inandırmış.

Hayatın müşterek olduğu gerçeği gittikçe farklılaşmış, yanlış anlaşılmış, müştereklikten çıkıp kadını erkekle aynı kulvarda görülmesine neden olmuş.

Hem de her alanda. Önceliklerde bile.

Şahsen erkek olsam şu devirde böyle bir şey beklemek yerine, babamdan gördüğüm şekilde devam ederdim.

Bayan her şeyde ön de olmak istiyor ya bunda da olsun hadi mantığı hüküm sürüyorsa; bazı şeylerin sırası şaşmış olmalı.

İlk adım ise konusu geçen, bu her zaman bir beyefendiye yakışır şekilde, kendisi tarafından yapılmalı.

Bu konuda öncelik bende olsun hiç istemem, sizi bilemem.

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..