Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '15

     
    Kategori
    Müşteri Hizmetleri
    Okunma Sayısı
    240
     

    İlişki Bazlı Pazarlama

    İlişki Bazlı Pazarlama
     

    ilişki bazlı Pazarlama


    İlişkisel Pazarlama, müşterilerin memnun edilmesini sağlamaya ve sadakatini arttırmaya yönelik olarak uygulanan mevcut müşterilerle ilişkileri geliştirmeye yönelik  modern bir pazarlama anlayışıdır. İlişkisel pazarlamada yeni müşteri elde etmekten çok var olan müşteriler üzerine stratejiler geliştirilen, sadık müşteri oluşturmak için planlamalar yaparak uygulayan ilişki yönetimli bir pazarlama anlayışıdır.

    Yeni müşteri elde etmenin maliyetinin var olan müşterileri elde tutmaktan daha maliyetli olduğu bilinir. Var olan müşterilerine yönelik ilişki bazlı memnun ve mutlu edici, müşteri tatmini sağlayan ,memnun ve sadık müşteri bağı kurmayı hedefleyen bu anlayış son yılların en popüler pazarlama kavramları haline gelmiştir.

    İlişkisel pazarlamada MİY (Müşteri ilişkileri yönetimi ) çok önemli bir ayrıntıdır. Memnun ve sadık müşteri elde etmek için müşteri ilişkileri yönetimi  iyi planlanmalı ve uygulanmalıdır.  Sadık ve uzun süreli ticari ilişki kurmak isteniyorsa, müşteri ilişkilerinde ilişkisel pazarlama stratejileri geliştirilmelidir. Geliştirilen stratejiler müşterinin duygularına dokunmalı, müşteriye kendini önemli ve özel hissettirmeli ve en önemlisi güvene dayalı ilişki kurulmaya gayret edilmelidir. Müşteri ilişkilerinde kaliteli hizmet, insana yatırım, ilişki temelli müşteri diyaloğu ve müşteri tatmini üzerine çalışmalar yapılmalıdır. Bu stratejiler ışığında çeşitli iletişim araçları kullanılmalıdır. Müşteri hizmet veya ürün aldığı firmaya her an ulaşabilmeli, sorunlarına anında çözüm sunulacağını bilmelidir.

    İlişkisel pazarlama da değer kavramı da çok önemli yere sahiptir. Değer, müşterilerin ne istedikleri ve ürünü satın alıp kullandıktan sonra ne elde ettikleri ile ilgilidir. Ürün ve hizmeti kullandıktan sonra müşteride oluşan değer algısı iyi algılanmalı ve müşterinin memnun edilmesi sağlanmalıdır. Ürün ve hizmet müşterilerin beklentilerini karşılıyorsa, müşteri tatmin olduysa, diyaloglar iyi kurulduysa sadık müşteri olabilmektedir.

    Son yıllarda gelişen teknoloji ile birlikte ilişkisel pazarlamanın sosyal medya araçları kullanılarak yapıldığı , müşteri ilişkilerinin yönetildiği, müşterisi ile konuşan ürün ve hizmetlerin müşteri sadakatini de etkilediğini görmekteyiz. Sosyal araçlarda uygulanan ilişkisel pazarlama uygulamalarında;  müşteriye dokunan , müşterinin dilinden konuşan, sorunlarına hızlı dönüş sağlayan  işletmeler daha çok tercih edilmektedir. Müşteri bazlı uygulama yapan firmaların hedef kitlesindeki müşterilerin daha sadık olabileceğini de söyleyebiliriz.

     

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 240
    Kayıt tarihi
    : 05.01.14
     
     

    İşletme yönetimi, pazarlama, satış, dijital pazarlama, sosyal medya ve insan kaynakları alanında ..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster