Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '12

 
Kategori
Söyleşi
 

İlişki ve kariyer danışmanı Ceyda Habib ile "Kadın aklı - Erkek aklı"

İlişki ve kariyer danışmanı Ceyda Habib ile "Kadın aklı - Erkek aklı"
 

- Beyefendi tebrikler bir kızınız oldu

- Benim mi, yok sanırım bir yalnışlık oldu. Benım oglum olacaktı! Doktor Bey öyle demişti!

- Yok beyefendi kızınız oldu...

İste benim hayatım bu komedi ile başladı ve bu komedi tadında devam ediyor.

Doktor ilk günden beri annemle babama erkek olacak deyince kendilerini öyle hazırlamışlar, ama sanırım bende taa anne karnındayken bunu duyup. Madem siz erkek istiyorsunuz bende bu enerjiyi size hiç aratmam diyerekten. Erkek Fatma olarak aileme kök söktürmüşüm. Fakat seneler sonra anladım ki, bu özellik allahın bana verdiği bir lütuf.

Aynı beden içinde hem kadın hem erkek gibi düşünen bir beyin!

O yüzden de bir sürü erkek kankam oldu ve daha onlar düşünürken bile beyinlerinden neler geçtiğini anlardım. Anladığım için onlara anlayışımda tavrımda normal kadınlara göre farklı oldu.

Hepsi önce şaşırdı ama sonra "ne karısın lan aklımızdan geçeni okuyorsun ve ona göre hareket ediyorsun keşke herkes böyle olsa bizi uğraştırmasa" dediler.

Onların asla kadınlar için değişmediğini/değişmemesi gerektiğini, bazı şeyleri aslında düşüncesizliklerinden değil de doğaları böyle olduğu için yaptıklarını, aslında bir kadından aynı zamanda hayattan ne beklediklerini anlamaya çalıştım.

Aynı zamanda şunu fark ettim ki, kadınlar da onların ne istediklerini anlayıp hareket ettiklerinde, erkekler herşeyi yapmaya hazır sevgi dolu insanlar oluyorlar :)

Tabi kadınlar tarafında da hep "kızım saçmalama herife bu söylenir mi? Ben olsam bende telefonu kapatırdım" diyen kişi oldum. Kimisi duymak istedi kimisi kabul etmedi ama ne yapayım bu kafa yapısıyla doğmuştum, bari işe yarasın diyerek yardımcı olmak istiyordum.

Sanırım ben işi çözmüştüm, nasıl mı erkek aklını kendi beynime download ederek :)

İlişki ve kariyer danışmanı Ceyda Habib, verdiği ilişkiler seminerinde aslında tam da bunu anlatıyor. "Kadın aklı - Erkek aklı" birbirimizin beyin yapısını anlarsak her şeyin ne kadar kolaylaşabileceğini.

Kendisine bu aralar stil danışmanlığı da yaptığım için sürekli irtibat halindeyiz, harala hürele ders hazırladığını gördüğüm içinde allah aşkına nedir bu ilişkiler semineri ne anlatıyorsun diye sordum ve tabiki herkesin farkındalığı açısından da yazmadan edemedim.

Çünkü eğer ruh eşinizi arıyorsanız ve ruh eşiniz çince siz türkçe biliyor ise bu aşk nereye kadar gider değil mi :)

Ceyda Habib; hayatı boyunca hep satış odaklı ve insanlarla empati kurmayı gerektirecek, kurduğu insan İLİŞKİLERİ ile yükseleceği alanlarda çalışmış. Şansı ise, iş yerlerinin onu en iyi eğitimlere en iyi eğitmenlere yollayarak UZMAN olmasını sağlamakmış. Aslında eğitimlerinin çoğu, insanlara kendi KARİYERLERİNİ ve İLİŞKİLERİNİ nasıl yönlendireceklerini öğretmek olmuş. O yüzden de iş yerinde çalıştığı ekibe kariyer eğitimleri de vermiş bir süre.

Kariyer eğitimleri verirken de, insanları daha çok anladığını onların hayatlarını nasıl değiştirdiğini görerek acaba ben daha fazla ne yapabilirim derken, Kabala Öğretmeninin ona senin hayat misyonunu gerçekleştirmen için mutlaka İlişki Danışmanlığı yapmalısın demesi ile eğitimlerine eğitim katarak bu işi yapmaya başlamış. Kısa süre içinde de ondan İlişkiler ile ilgili seminerler vermesi istenmiş.

Peki bu ilişkiler semineri ne işe yarar dedim ve meraklı sorularıma başladım :)

Öncelikle sormak istiyorum Ceyda Habib'in kendi ilişkileri nasıldır?

Çok iyi bir sırdaşımdır bu ilişkinin en temel şeyi benim için. Aradaki güven ve saygı. Aynı zamanda çok iyi bir gözlemci olduğum için, hayatın içinde olup insanları gözlemlemeyi severim. O yüzdende de, iki cinsin gözünden bakabilirim.

- İlişkiler seminerinde de bu konulara mı değiniyorsun?

Evet. Kadının/Erkeğin düşünce yapısına, Kadının/Erkeğin davranışların da karşı cinsin neyi nasıl anladığına, Kadının/Erkeğin nelere önem verdiğine, Kadının/Erkeğin ilişkide neyi aradığına, hangi Kadının/Erkeğin uzun vadeli veya kısa vadeli ilişki aradığını, nasıl davranırsanız doğru şekilde kendinizi ifade edebileceğiniz gibi bir sürü konu başlığı mevcut.

- Peki sence ilişkileri tıkayan sebep nedir?

Kadın da erkek de karşındakini kendi gibi biliyor ve öyle davranıyor asıl problem orada başlıyor. Çünkü hem ruh, hem zihin, hem beden yapısı olarak farklılar ve dünyaya geliş amaçları da aynı değil.

- Madem bu kadar farklılık var sevgi dilleri de farklı diyebilir miyiz?

Evet kesinlikle. Hem birbirlerini anlamıyorlar hem birbirlerine kendilerini doğru anlatamıyorlar ve bu da sevgi dillerini bilmemelerinden kaynaklanıyor çoğu zaman. Derslerim de de birbirlerini doğru görmeyi ve doğru sevgi dili ile ifade etmelerini öğretiyorum.

- Peki bu seminere katılacak kişiler nasıl bir sonuç ile çıkacak?

İlk derse geldiklerin de, katılımcılara sorarım "hangi sorunun cevabını almaya geldiniz?"

Genelde derslerin içinde o soruların cevabı vardır ama dersin başında gelen sorularda hangi konuların üzerine daha çok ağırlık vermem gerektiğini bana gösterir. Ve seminer sonrası sorarım, sorularınızın cevabını aldınız mı?

Aslında seminere gelen kişi baştan nasıl bir sonuç için gelmeyi istediyse ben onun sonucunu veririm ona.

- Seminer sonrası hayatlarında ne değişecek?

Kişi, neyi doğru neyi yanlış yaptığını biliyor olacak. Doğru bir ilişki için ne yapması ve ne yapmaması gerektiğini biliyor olacak. Kadın ve erkek ilişkisine dair aklın da tek bir soru kalmayacak :)

- Önümüzdeki ilk seminerlerinin detaylarını alabilir miyim?

?5 Derslik ilk eğitim serisi,

25 ARALIK SALI AKŞAMI 19.30 TAKSİM
27 ARALIK PERŞEMBE AKŞAMI 19.30 NİŞANTAŞI
12 OCAK CUMA ÖĞLEN 13.30 AKADLAR SAFİR

- Ayrıntıları öğrenmek ve yer ayırtmak için seni mi arasınlar?

e-mail : habibceyda@hotmail.com

 

 

 

 

https://twitter.com/lapetitedolly

http://www.facebook.com/LaPetiteDolly

http://lapetite-dolly.blogspot.com/

dollytosun@gmail.com

 


 

 
Toplam blog
: 48
: 574
Kayıt tarihi
: 07.09.12
 
 

Kişi iç farkındalığını tam olarak keşfetmelidir ki, ruhunu yansıtan renklere ve stile sahip olabi..