Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '07

 
Kategori
İlişkiler
 

İlişkiler - hikayeler - 15 (tolerans - hoşgörü)

İlişkiler - hikayeler - 15 (tolerans - hoşgörü)
 

Şehirlerde, kasabalarda, köylerde kısaca toplu yaşanılan her yerde bazı insani değerler karaborsaya düştü hatta yok oldu. İnsan ilişkilerinin vazgeçilmez ögeleri olan;

Tolerans,

Hoşgörü,

Dürüstlük,

Karşılıksız yardım,

Yaşlılara dayanak,

Küçüklere korunak gibi hususlar ne oldu?

Her insanın en temel özellikleri olması gerekirken, şimdi yok satıyor olması ne acı değil mi?

İnsan ilişkilerinin geldiği yer aslında iflas, bitmişlik noktasından başka ne olabilir ki?

İsterseniz somutlaştıralım;

Hepimiz yollarda araç kullanıyoruz veya yolculuk yapıyoruz. En kıl olduğum, en hasta olduğum davranış kalıbı ne biliyor musunuz?

Daha sarı yanarken çalınan kornadan başkası değildir. Sanmayın ki bu tavır bizlere has lokal bir vakadır. Avrupa’nın bir çok ülkesinde de görülen bir davranış bozukluğudur.

Ey insan acelen olabilir,

Ey insan sabırsız olabilirsin,

Ey insan hoşgörüsüz olabilirsin ancak karşı tarafın da aynısı olacağını unutuyorsun ve hiç düşünmüyorsun.

Bu yüzden atışmaları, ağız dalaşmaları, yaralı veya ölümlü büyük kavgaları niye aklından çıkarıyorsun?

Siz, o, ben, sen veya biz yolda seyir halinde gidiyoruz ve trafik lambası kırmızı yanıyor ve duruyoruz. Buraya kadar normal bir işleyiş gözlemleniyor. Ne yazık ki o andan itibaren bozuk film başlıyor. Sarı ışık yanıyor hemen kornaya basılıyor. Daha 1-2 saniye sonra yeşil ışık yanması beklemeden bazen sesli bile bağırılıyor. Oysa ki;

Sürücü yeşil yanmasını bekliyor olabilir,

Vitesi daha takmamış olabilir,

Stop etmiş olabilir, değil mi?

Birazcık hoşgörü, birazcık tolerans göstermeden hemen kornaya basıyorsun, hemen bağırıyorsun. Sonra ne oluyor? kaçınılmaz kazalar, kavgalar, itiş-kalkışlar saymakla bitmez.

Bir anımı anlatmadan geçemem.

Yıl 1995,

Yer Atina,

Yol Ayia Sofia Bulvarı,

Zaman 11.00 civarı.

En öndeyim ve kırmızı ışıkta durdum. Daha sarı bile yanmadan arkadan kornaya basıldı. Çok kızdım ama çok…

Arabayı stop ettim. Kapıyı açtım ve indim. Arkada bulunan ve korna çalan arabanın yanına vardım. Aynen şunları söyledim;

‘’Arkadaş, sen hasta mısın?-Neden daha sarı ışık yanmadan kornaya basıyorsun?-Gitmiyorum ve bir daha ki ışığı bekliyorum’’

dedim ve arabaya bindim. Bu arada herkes kornaya basıyor. Yaklaşık 3 dakika sonra kırmızı yandı, tekrar sarı ve yeşil olunca hareket ettim. Bu arada arkada ki arabadan hiç korna sesi gelmedi.

Hadi bakalım biraz daha hoşgörü,

Hadi bakalım biraz daha tolerans,

Hadi bakalım biraz daha saygı,

Hadi bakalım biraz daha sevgi,

Hadi bakalım biraz daha dürüstlük,

Hadi bakalım tüm bunlar için biraz daha gayret.

Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..