Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '13

 
Kategori
İlişkiler
 

İlişkilerde mucize yaratan iki davranış

 

Değerli okurlarım, boşanmanın eşiğinde olan binlerce kadın ve erkekle konuştum.

Boşanmaya karar verenler çoğunlukla “Eşim beni anlamıyor,” diyorlar.

Ben onlara “Siz eşinizi anlıyor musunuz?” diye sorduğumda bir an bir sessizlik yaşanıyor.

İlişkiler üzerine yaptığım tüm çalışmalar bana iki davranışın ne kadar önemli olduğunu öğretti.

Bu davranışlar, empatiyle dinleme ve anlamadır. Örneğin bir çift boşanma kararıyla geliyor.

Onları ayrı ayrı dinliyorum. Karşımdaki kadın veya erkek eşini uzun süre suçluyor.

Çünkü odaklandıkları tek şey kendilerinin haklı eşlerinin haksız olduğu düşüncesidir.

Ben bu defa onlara “Tamam anladım, eşiniz hatalı ama eşinizin hiç mi iyi bir yanı yok?” diye soruyorum.

Görüştüğüm kişi bu defa eşinin iyi yanlarını düşünmeye başlıyor. Ben de eşlerin birbirleri hakkındaki olumlu düşüncelerini not alıyorum.

Sonra birbirleri hakkındaki düşünceleri onlara aktardığımda hayretler içinde kalıyorlar.

“Eşimin benim hakkımda bu kadar güzel şeyler düşündüğünü bilmiyordum,” diyorlar.

Yaşananlara eşleriyle ilgili olarak zihinlerinde yarattıkları olumsuz tanım ve ön yargılardan bağımsız baktıklarında, yani eşlerinin olumlu yanlarına odaklandıklarında her şey değişiyor.

Boşanmaya karar verip de el ele evlerine dönen çifleri çok gördüm. O an o ailenin çocuklarının sevinçlerini düşünüyorum.

Bu da benim için büyük mutluluk kaynağı oluyor. Çünkü boşanmalar en çok da çocukları vuruyor.

Anne ve babanın birlikte olduğu yuvalar çocuklara daha aydınlık ve sıcak geliyor.

Gerçekten bir boşanma nedeni varsa boşananlara diyecek sözüm yok. Ama sadece öfke, kızgınlık ve kırgınlıklardan dolayı boşanma kararı alınıyorsa buna üzülürüm.

O Halde “Artık evliliğimiz bitti” diyenler benim bu söylediklerimi bir düşünsünler.

Belki de anlaşılmak yerine dinlemek ve anlamaya çalışmak, o bitti denilen evlilikleri kurtarabilir.

Gerçekten haklı olduğunu kanıtlama çabası yerine, “Eşim ne demek istiyor?” diye soranların evliliklerinin çok daha sağlıklı olacağına inanıyorum.

Dinleme ve anlama sadece evlilikte değil hayatın tüm alanlarında çok önemlidir.

Dinlemeyi ve anlamayı başaranlar aslında sorunları çözmenin o kadar da zor olmadığını bu iki davranışın mucizeler yarattığını göreceklerdir.

***

Değerli okurlarım, her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..