Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '13

 
Kategori
İlişkiler
 

İlişkilerde mutluluk için iki önemli davranış

 

Değerli okurlarım, mutlu olmak ve mutlu etmek için dağları, denizleri aşmaya hiç gerek yok.

Dikkat edilecek iki davranış sadece ilişkilerimizi değil tüm hayatımızı olumlu etkiler.

SEMPATİ VE EMPATİ

Peki, nasıl davranırsak bu iki kavramın içini doldurmuş oluruz.

İşte sempatiye örnekler:

*Eşim herhangi bir nedenle üzülürse üzüntüsünü paylaşır, onunla birlikte üzülürüm.

*Eşimi mutlu eden bir olay varsa ben de onunla birlikte mutlu olurum.

*İşinde başarılı olursa onun başarısını kendi başarım gibi görür, hem destekler hem de alkışlarım.

*Eşim, herhangi bir nedenle haksızlığa uğradıysa sonuna kadar onun yanında olduğumu çok iyi bilir. Bu nedenle hiçbir zaman kendini yalnız hissetmez.

*Eşimin heyecanını da sevincini de coşkusunu da paylaşırım. Ben futbol maçı izlemeyi o film izlemeyi sever. Ama birlikte maça da gitsek sinemaya da gitsek aynı keyfi alırız.

*Eşimle birlikte, lacivert bir gecede kadife gökyüzünde yıldızları izlerken veya bir müzik dinlerken aşkı ve romantizmi yüreğimizin en doruklarında hissederiz.

İşte Empatiye örnekler:

*Eşim konuşurken onun ne söylediğini anlamaya çalışırım. Bundan emin olmak için de “Bunu mu demek istiyorsun,” diye sorarım.

*Tartışırken kendimi onun yerine koyar ve onun gibi düşünmeye çalışırım. Geri bildirimde bulunarak onu anladığımdan emin olmasını isterim.

*Onun her konuda benim gibi düşünmesi gerekmiyor. Bizi birbirimize çeken gücün farklılıklarımız olduğunu biliyorum.

*Onu kendime benzetmeye çalışmak yerine farklılığını koruması için cesaretlendiririm.

*Herhangi bir olaya benim bakış açımla bakmasını beklemem. Çünkü ikimizde farklıyız ve farklılığımız en büyük zenginliğimizdir.

*Eşimi asla yargılamaya kalkmam. Onu eleştirme zorunluluğunu duyarsam kelimeleri özenle seçerim.

*Onun duygularına ve düşüncelerine anlayış gösterdiğimde onun da benim duygu ve düşüncelerime anlayış göstereceğini çok iyi biliyorum.

***

Değerli okurlarım evliliğin ne denli önemli olduğunu iyi biliyorum. İlişkilerinde mutlu olmayan insanların dışarıda mutlu ve başarılı olmaları çok kolay değil. Çünkü mutlu bir ilişki gücümüzü yenileyebileceğimiz en önemli kaledir. Bu nedenle ilişkiler emek vermeyi hak ediyor.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum. Bu köşe sizlerle anlam kazanıyor.

Ayrıca sizden izin almadan maillerinizi yayınlamayacağımdan emin olabilirsiniz

Değerli okurlarım, her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..