Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '18

 
Kategori
İlişkiler
 

İlişkilerde Yapılan İletişim Hataları

İlişkilerde Yapılan İletişim Hataları
 

Belki de ilişkimizi temelinden sarsan şey budur? Konuşamadığınız bir eş/partner ile nasıl anlaşırsınız? Kendinizi ona nasıl anlatırsınız? Rahatsızlık duyduğunuz şeylerden nasıl bahsedersiniz? Kısacası karşınızda sizi anlamayan bir eş/partner var ise o ilişkide nasıl yol alırsınız.
 
Hepimiz çok severek ilişkilere başlıyoruz. Çoğu zaman bu aşk birçok iletişim sorununu tolere ediyor. Ama ya tolere etmemeye başladığında? Ben söyleyeyim. İlişkiniz sen haklısın ben haklıyım savaşına dönüyor. Bir bakmışsınız birbirinizi anlamaya değil cevap vermeye yönelik bir iletişim kurmaya başlamışsınız. Şimdi size yaptığımız iletişim hatalarından bahsetmek istiyorum.
 
1) Bir konu ile ilgili konuşmaya başladığınızda genelde hep karşı tarafı suçlu buluyorsunuz değil mi? Sanki size karşı yaptığı tek bir iyi davranış yokmuşçasına eşinizle ilgili ne kadar olumsuz davranışı varsa peş peşe söylüyorsunuz. Gelin bunu hepimizin başına gelmiş olan bir örnekle somutlaştıralım. "Sen zaten hep arkadaşlarınla dışarıya çık, gez eğlen. Hep onlarla ilgilen. Bana gelince hep işin var zaten." Halbuki bunu böyle ifade etmek yerine ‘’Bana daha çok vakit ayırabilmeni isterdim, bende seninle dışarıda vakit geçirmek istiyorum’’ desek daha yapıcı bir eleştiri yapmış olmaz mıyız? Suçlayıcı ve yıkıcı eleştiriler, yaptığımız en büyük iletişim hatalarından biridir. İlişkilerinizde daha yapıcı eleştiriler de bulunmaya özen gösterin.
 
2) Eşiniz kötü bir şey yaptı mı vay haline! Hemen başlıyorsunuz dimi? Vay efendim sen 10 yıl öncede böyleydin insan 7 sinde neyse 70 inde de odur. Sen değişmezsin. Senin babanda böyleydi zaten. Sanki o an onu kırmaya kızdırmaya programlanmış gibiyiz. Peki bu sorununuza çözüm oluyor mu gerçekten? Yapmakta olduğu şeyi bir daha yapmıyor mu? Pek sanmıyorum.. İlişkilerinizde genellemeler yapmayın. Rahatsız olduğunuz şey her neyse bunu geçmişi ya da başkalarını karıştırmadan söyleyebilirsiniz. Buna da somut bir örnek verecek olursak. ‘’Beni arkadaşlarının yanındayken hep yalnız bırakıyorsun! Ben orda yokmuşum gibi davranıyorsun! yerine ‘’Arkadaşlarının yanına gittiğimiz zaman kendimi yalnız hissediyorum, onların yanındayken benimle biraz daha ilgilenebilir misin? Bakınız ne kadar yapıcı ve çözüm odaklı bir iletişim türü öyle değil mi?
 
3) Hepimiz kahiniz! Partnerimizin bir şeyi söylerken aslında ne düşünerek söylediğini ondan daha iyi biliyoruz. ‘’Sen böyle söylüyorsun ama ben senin aklından ne geçtiğini çok iyi biliyorum!’’ Dinlemek yok, anlamaya çalışmak yok. Partnerinizin neyi ne düşünerek söylediğini ondan daha iyi bilmeniz mümkün değil. O yüzden akıl okumaktan vazgeçin.
 
4) Herhangi bir kavgada yaptığımız ilk şey ne? Geçmiş hataları su yüzüne çıkarmak. İçinde bulunduğunuz kavganın o hatalarla hiç alakası yoktur ama siz geçmişte yapılan sayısız hatayı haklı çıkmak uğruna gündeme taşırsınız. Bu kavganızı ne yazık ki daha iyi bir yere taşımaz. Bırakın geçmiş geçmişte kalsın.
 
5) Diyelim ki partnerinizin değiştirmesini istediğiniz bir davranışı var. Aylardır, yıllardır bu davranışın değişmesini bekliyorsunuz. Sonunda eşiniz bunun için bir adım attı. Peki siz ne yapıyorsunuz? ‘’Geçti Borun pazarı sür eşeğini Niğde’ye .. Bunu zamanında yapacaktın artık çok geç.’’ Bu partnerinizin motivasyonunu mahveder. Onun değişime olan arzusunu kırar. Oysaki bunun yerine ‘’Bunca zamandır değişmeni bekliyorum, bunun için bir adım atmış olman beni sevindiriyor’’desek daha motivasyonel yaklaşmış olmaz mıyız?
 
6) Bir sorun varsa mutlak suretle onun sebebi SENSİN! Ben sütten çıkmış ak kaşığım bütün suç sende! Sürekli olarak partnerinizi suçlamak onu kızdırmaktan başka hiçbir işe yaramayacaktır. Bir kavga varsa orada 2 kişi vardır. Bütün sorumluluğu partnerinizin omuzlarına yüklemeyin.
 
7) İstiyoruz ki partnerimizin söylediği her şeyin bizim nezdimizde mantıklı bir açıklaması olsun. ‘’Allah aşkına bu söylediğinin bana mantıklı bir tarafını göster’’. Belki söylediği şey ona göre çok mantıklı? ‘’Bu söylediğin bana pek mantıklı gelmedi ama madem bu kadar istiyorsun peki tamam’’ diyebilmek sizce de partnerinize kendini daha iyi hissettirmez mi?
 
8) Niyetin partnerini anlamak, onunla bir şeyler paylaşmak onu dinlemek olsun. Daha partnerinin konuşması bitmeden çözüme yönelik önerilerde bulunmaktan vazgeç. Belki de partnerin o an sadece seninle bir şeyler paylaşmak istiyordur. Ne dersin ?
 
9) ‘’Beni sen böyle yaptın! Ben eskiden hiç böyle bir adam değildim’’. ya da ‘’Bende bir problem yok sorunlu olan o! O bir psikoloğa gitsin bakın her şey nasıl düzelecek. ‘’ gibi sürekli sorunu karşı tarafa yüklemek yaptığımız en büyük hatalardan biri. Hatalardaki sorumluluğunuzu üstlendiğiniz zaman çözüme daha kolay ulaşacağınız kesin. 
İlişkilerinizde, bahsettiğim bu iletişim hatalarından mutlaka vardır. Bunları düzeltmeye yönelik bir adım attığınızda ilişkinizde gözle görülür değişiklikler olduğunu fark edeceksiniz.

 
 
 
 
Toplam blog
: 52
: 141
Kayıt tarihi
: 16.01.18
 
 

Uzman Klinik Psikolog Gülçin KESKİN Evlilik&Çift ve Cinsel Terapist ..