Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '08

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

İlişkilerin Yürüyüşü

Beni bu konu üzerine yazmayı tetikleyen son zamanlarda arkadaşlarımla en çok konuştuğum konu olan, evlilik ve ilişkiler. Kafamda düşünceler oluştu ve sizinle paylaşmak istedim. Galiba birşeyler paylaşmayı fazla seviyorum.

Sizin de başınıza gelmiştir mutlaka, arkadaşlarınız birilerini tanıştırır, size uygun olduğunu düşünür karşıdaki adayın. Siz de arkadaşınızı kırmak istemez ve tanışırsınız. Arkadaşınız sizin iyiliğini düşünür ya da sevaba girmek isterl. Derler ya 7 kişiyi evlendirirseniz, cennet kapısı açılırmış diye...

Sonra görüşmeler devam eder bir süre. Bazen uzun sürebilir, bazen de hemen olumsuz sonuçlanır. Uzun süren ama evliliğe gitmeyen durumlar da söz konusu olur. Her tanışmadan sonra, bir daha kimse tanışmak istemiyorum dersiniz. Zaman geçer bir süre, olaylar tekrarlanır. Böyle durumlara düşüldüğünde her olumsuz sonuçlanan ilişkiler sonucunda arkadaşınıza kızar mısınız yoksa olabilir uygun değilmiş der geçer misiniz? Bunda arkadaşınızı suçlayacak bir durum söz konusu bile değil aslında. Tamam hayatınıza onu arkadaşınız soktu ama o sizin mutluluğunuzu istedi. Belki de bu satırları okurken ne kadar iyimser gözle bakıyorsunuz diyeceksiniz bana ama olaya genel bakmak gerekir, tek taraflı değil.
Yabancı bir dizide ilişkilere ilişkin başka bir ayrıntıya rastladım. İki çift birbirlerini seviyorlar ama kızın erkekle ilgili şüpheleri var. Kıza geçmişi ile ilgili her şeyi anlatıyor, hayatından geçenleri. Belki fazla ayrıntıya girmeden.(genelde öyle olur ya) Eski arkadaşlarının bir kaçını anlatmadan. Bir gün eski arkadaşlarından birine rastlıyor ve eşi ile beraber. Tanışıyorlar ve arkadaşı , eşinin eski halinden bahsediyor. Kız da sizin tanıdığınız halini ben bilmiyorum görmedim hiç diyor, garip bir durum. Kız, onu farklı bir haliyle tanımış. Aşkın gözü kördür misali...

Evliliğe giden yolda bu değişik aşamalardan geçildikten sonra mutlu sonuca varılıyor gibi. Gerçi okul ya da çocukluk aşkı ile evlenenler de var ama onlar sanki başka dünyadan gelmişler. Kalmadı ortalıkta onlardan.

Bunu neden belirtmek istedim, her şeyin bir zamanı var hayatta. İnsanların olgunlaşması, kişilerin davranış ve düşüncelerinin değişmesi, tecrübe kazanması gibi.

Umarım bu yeni yıl herkese umduğu ve aradığı yeni ilişkileri getirir...

 
Toplam blog
: 7
: 421
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

İzmir'liyim,  okumayı ve yazmayı, konuşmaktan daha çok sevdiğimden midir nedir daha iyi ifade ett..