Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '15

 
Kategori
Tarih
Okunma Sayısı
10753
 

İlk 5 Osmanlı padişahı Alevi miydi?

İlk 5 Osmanlı padişahı Alevi miydi?
 

Eğer doğruysa çok ciddi bir durum. Ama öte yandan insana sormazlar mı dedesi babası Aleviyse daha sonra gelenler niye Alevi olmadılar ki. Bildiğimiz kadarıyla Alevilik babadan oğla sürüyor.

Bu iş internetlerde aslında Alevi falan olmayan ünlü kimselere Alevi deyip liste çıkarmalara benziyor. Fakat baktığımızda bu iddiayı doğrulayan durumlar da var. Yeniçeri ocağı malum Bektaşi, dolaysıyla Hacı Bektaşi Veli ve Alevi inancı temelli. Bu da ilginç; çünkü Sünni bir devletin ordusu, bir kısmı devşirme nasıl neden böyle bir inanca yönelmiş. O zaman din adamları yok muydu?

İlk 5 padişahın namaz kıldığını gösteren fazla bir detaya tarih kitaplarında rastlamıyoruz. Sonra malum ilk Osmanlı padişahı Osman Bey (Otman da deniliyor) Alevi dervişi Geyikli babanın damadı. Yeniçeri ocağı Alevi-Bektaşi temelli dedik ve bu bildiğimiz kadarıyla hep böyle sürüyor. Çelişkili bir durum da var burada. Ordu Alevi ama Alevi olan bu ordu ile Yavuz Sultan Selim Alevileri kesiyor.

Cumhuriyet döneminde bazı şeylerin gizlendiği gibi Osmanlı döneminde de devletin işine gelmeyen bazı ayrıntılar resmi tarihte yer almamış. Devletin dini Sünni İslam ama ilk 5 büyük padişahının Alevi olduğu iddia ediliyor. Tarihçilerin bu konuyu araştırmaları gerekir. Hani bu bir iddia ama öyle olsa nolur yani, Osmanlı için bu bir leke mi? Yani sonuçta Alevilik de İslam’ın içinde bir yol.

Yalnız burada bir detayı es geçmeyelim Bugün Bektaşi deyince Alevi anlaşılıyor ama o zaman öyle değildi; Alevi olmayanlar da Bektaşi olabiliyordu. Bektaşilik sonuçta Hacı Bektaşi Veli’nin (onun da Sünni olabileceği söyleniyor) kurduğu bir tarikattı. Dolaysıyla zaten Müslümanlığın ilk zamanları, henüz Alevi-Sünni tam olarak ayrışmamış, söz konusu padişahlar genel etkiyle(Mevlana, Yunus Emre, Hacı Bektaşi Veli, Geyikli baba vs) üstelik ordu da bu yoldayken Bektaşiliğe meyletmiş olabilirler de ben daha değişik bir şey söyleyeceğim, işin ilginç yanı Fatih’e kadar koyu bir Müslümanlık uygulaması da yok.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhabalar Kerim Bey. Bu konuda ne bir bilgim, ne de bir duyumum var. Araştırmak gerekir. Bundan sonra artık, alevi ya da sünni olmalarının ne önemi kaldı ki, geleceğimize ışık tutacak bir tarafı mı var? Ben sanmıyorum. Selam ve dualarımla.

Recep Altun 
 25.12.2015 10:52
Cevap :
Yok beni de ilgilendirmiyor ama merak işte...Zaten kendimi inanç olarak belli bir yere koymuyorum.Hacının sakalıyla papacın cüppesi arasında bir yerdeyim. Yıllar önce Fetullahın dervişlerinin ölçüsüz sarıldıkları boynum hala acıyor.  26.12.2015 13:27
 

Haddizatında, Osmanlı laikti... Onun için mezhepler ayrıntıydı. Yavuz'un Alevileri kestiğine dair hiçbir ciddi tarih verisi yoktur. Selâmlar...

İsmail Hakkı CENGİZ 
 24.12.2015 14:54
Cevap :
60 bin Alevi'yi kesti diyorlar onun için...  25.12.2015 16:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 6181
Toplam yorum
: 15182
Toplam mesaj
: 283
Ort. okunma sayısı
: 636
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster