Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '09

 
Kategori
İlişkiler
 

İlk Aşk...

İlk Aşk...
 

Yaz tatillerinde,yaşama dair , insanın içinde bir başka coşku vardır...

Doğanın coşkuyla canlanmasıyla, ondan bir parça olan insan da coşku payını alır...

Yine, denizin yakamozlarının masalardaki bardaklara vurduğu ,mavi ve serin Ege gecelerinin birinde, yeni tanışılan dostların çok olduğu şirin mekanda,seçme sohbetler, bir birinin ardından yakası açılmamış konulara dem vuruluyordu...

Fondaki müzikler: -Songs For Lovers '' albümünden...

''Another day in paradise...Nikita...Suddenly...Say you say me...Hello...Private dancer...Arkasından :Rain...


Müthiş...(http://www.izlesene.com/video/muzik-george-michael-careless-whisper/9853 )


Gel de ''aşk '' konuşma...Dans etme...

Etrafımızı gençler sarıyor...Kızlar, çok daha sosyal ve konuşkanlar...Delikanlılar, nedense daha içe kapanıklar !..

Önce, romantik müzikler eşliğinde, güzel danslar yapıyoruz...

Sonra , buzlu kokteyller eşliğinde ,meşhur muhabbetler başlıyor...

Yosun renkli gözleri olan kız, hemen atılıyor !..

''Hocam ilk aşkınız eşiniz mi ?..''

Ben hiç düşünmeden : ''Hayır !..'' Diyorum !..(Cesurca )

Eşim, çakmak çakmak bana bakıyor !..

O'na zamanında herşeyi açıkladığımdan,bu 10 puanlık uzman sorusu , ''Temcit pilavı gibi '' olsa da yine sert bakışlar atfediliyor...Her kadının doğasında var !..

Altıncı hisler tavanda !..Hoşuma da gidiyor hani !..

Ben , çok soğukkanlı olaraktan, '' ifşâ ediyorum ''...

İlk aşkım 5 yaşlarında,komşu kızımıza olan aşkımdı...Kız da o zaman 4-5 yaşlarında...

Evcilik oynarken gelişen bir aşk !..

O kadar...

Benim ne kadar masum olduğum bir kez daha ortaya çıkıyor...

Ama ,ardından, ''Zibil gibi âşık olduğum kadınla evlendiğimi '' de itiraf ediyorum !..

Eşim , rahat bir soluk alıyor...Gülümsüyor !..

Derin bir ''İlk Aşk Muhabbeti ''başlıyor ...

''KBB 'ci,Op. Dr.Deli Cahit,(Abone okurlarım ,önceki yazılarımdan tanırlar ) ilk aşkının hiç olmadığını söyleyince, Gözcü eşi,Op. Dr.Leylâ Hanım,bozuluyor ...

(Adam,en son söyleyeceğini lâfın başında yumurtlamakta mâhir .)

Bir tangoyla paçayı kurtarıyor !..(Beşinci,- tek taşı -almaya mahkûmdu )

Kabzımal Hayri Kardeşimiz, eşinin, ''ilk ve son aşkı olduğunu '' söyleyince burnu hafifçe uzamış gibi oluyor...

Az önce benim ve arkadaşlarımın dans gösterisine ayak uyduramayan gençler mahcup !..

Ne yapsın gariplerim;hepsi dijital çocuklar.


Ama şu ''İlk Aşk muhabbetine ''bayılıyorlar...Merak....Merak...Arzular şelâle...

Muhabbetten seçmeler :


-Karşı cinse doğru ilk yürek çarpıntılarının başladığı o günleri pek azımız unutabilir.

-"İlk kez lunaparka giden çocuğun duyduğu heyecana" benzetilen "acemilik günleri"nde kişi aslında bir imaja aşıktır. Duyguları gerçeğe dönüşebilse, belki de büyü bozulacaktır.

-Genellikle ilk aşık olduğumuz insan, ilk flört ettiğimiz veya ilk cinsel ilişkimizi yaşadığımız kişi değildir.

-Bu durumda, iki benzersiz deneyimi anlatmak için "aşk" sözcüğünü kullanmak yetersiz kalabilir. Ve çoğu zaman da pek doğru değildir. Aslında her iki ilişkide de karşı cinse olan duygularamızı şekillendirmede ve gelecekteki ilişkilerimizi etkilemede çok önemli rol oynarlar. İlk aşk, gelecekteki ilişkilere zenginlik katabileceği gibi olumsuz da etkileyebilir

-İlk aşk, bir haz kaynağı ya da bir hüzün kaynağı olabilir ;ama çok az insan, ilk kez sırılsıklam âşık olduğunda hissettiklerini unutabilir.

-Bu aşk hastalığının belirtileri çok çeşitlidir, kalp daha hızlı çarpar, nabız çabuk atar, sıcak basar, insanın başı döner, iştah kaybolur, aşırı ruh hali değişimleri olur, uykusuzluk çekilir.

-Bazı insanlar mantıklarını, düşünme yeteneklerini yitirdiklerini anımsarlar. Hele bir de insan çok gençse, çoğunlukla karşılıksız olan o ilk aşk, acısıyla tatlısıyla karmaşık duygular yaratır.

-Hukuk öğrencisi kız , ilk aşkını şöyle anlatıyordu : "13 yaşındaydım ve daha önce bir erkeğe tam anlamıyla bakmamıştım bile. O yaz ailemle tatile gitmiştik. Ona bir anda aşık oldum. Plajda çalışıyordu, yanık tenli, müthiş yakışıklıydı, ya da o anda bana öyle geldi.

Benden çok daha büyüktü ve eminim beni plajda oynayan çocuklardan farklı görmüyordu. Oysa ben her gün onu göreceğim diye heyecandan ölüyordum. Beni belki de hiç farketmemiş olduğunu şimdi anlıyorum ama, onu unutabileceğimi de hiç sanmıyorum. O benim ilk aşkımdı."(Anlaşılan sevgilisi orada değildi )

-Bir psikolog : "İlk aşk deneyimi genellikle gerçekçi değildir. Ama tuhaftır, insan ilk aşkının etkisinden pek kurtulamaz. Alınan o büyük haz, o umutsuzluk duygusu, karşılığı alınmasa bile, unutulacak duygular değildir. İnsanın ilk kez lunaparka gittiğinde hissettikleri gibi bir şey ;yani aşk nedense, bir daha aynı heyecanı veremiyor insana." demiş...(Lunaparkla ,aşk !..Ne alâka ?..)


-Bir bilen kişi : ''İlk kez âşık olduğunuz zaman, genellikle gelişmenin ilk dönemlerinde olduğunuz ve henüz olgunlaşmadığınız için, o kişiye nasıl yaklaşacağınızı pek bilemezsiniz. Aslında sadece müthiş heyecanlı bulduğunuz bir imaja aşıksınızdır. Eğer görüşebilir ve duygularınızı gerçeğe dönüştürebilirseniz, büyük bir olasılıkla büyü anında bozulacaktır.

O kişiye hayran olmanız ve belli bir mesafeden gözlemeniz, onun gözünüzde mükemmel bir aşk objesi olarak kalmasına yardımcı olur. Bu şekilde aslında onların uygun olmadığını anlama fırsatı yakalayamazsınız. Peki, insanları aşkı aramaya yönelten şey nedir, biyolojik bir güdü mü, yoksa bir güvenlik arayışı mı ?..''demiş...

........

Fonda müzik;gençlerin ağızları açık...Aşk konulu,- felsefi ve uhrevî tümcelerle- devam ediyor sohbetimiz...

Aşk şarkıları söylemeye başlıyoruz...''Samanyolu '' başta tabi...


Haaa sahi !..Sizce ilk aşk var mıdır ?..

Sizin ilk aşkınız oldu mu ?..

Haydi baylar,bayanlar...Çekinmeden yazınız !..

Nasıl olsa çok gerilerde kalmıştır...Kimsecikler bozulmaz...:)

Yazdıklarınızı hafta sonu aynı grupla paylaşacağım...

Beni mahcup etmeyin...Hem gezin;tatil yapın;eğlenin,ama yazmayı ihmal etmeyiniz...

MB Editörleri,devamsızlıkları not alıyorlar...Bazıları devamsızlık hakkını kullanmış !..

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..