Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '18

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

İlk Dişimiz Çıktı

Anne olmak; fedakarlık... Anne olmak; sabır. Anne olmak; emek. Anne olmak; cesaret, özveri,hoşgörü, merhamet... Bu liste daha uzar gider...

Arabada nöbet tutan anne babalar burada mı? Evde uyumayıp, pusette ya da arabada uyuyan bebek sahibi ebeveynler... Hani o yeter ki, 10 dakika fazla uyusun diye arabadan inmeyip bekleyenler, ya da sokak sokak pusetle bebeğini gezdirenler. Emeklerimiz ödenmez valla. Şuan bile arabada nöbetteyim desem... Bizim ki bu kadarla sınırlı değil. Akşam uyutamadığımız kızımızı, babası sokak sokak pusetle gezdiriyor ki hanımefendi uyusun diye. Bazen 5 dakikada uykuya dalan miniğimiz, bazen de babasını dakikalar boyunca gezdirtip, gülerek eve geliyor. Ama o gülüşü görünce kızmak mümkün mü hiç? Sil baştan uyku çalışmaları yeniden başlıyor. Tabi bebeklerine belli aylarda uyku eğitimi verip, alıştırmış ebeveynleri de tebrik etmek lazım. Yatağına konulduktan sonra kendi başına uykuya dalan minikler çok özeniyorum sizlere çok. Maalesef biz bunu hiç yaşayamadık. Suçlu da yine aile olarak biziz. Kızımızı ağlatmak istemediğimizden sokak sokak gezmeye razı olduk ne yapalım.

Dedim ya; büyük özveri anne baba olmak. Geçen 10 ayda o kadar çok şey öğrendim ki... Mesela her annenin ve bebeğin yaşadığı zorlu bir diş çıkarma dönemi var ki, aman! Uykusuz geceleriniz daha da uzadıysa, bebeğiniz huzursuzsa, iştahı yoksa, aşırı salya akıtıyorsa, ateşi varsa bebeğiniz diş çıkarıyor olabilir. Tabi ki bu belirtiler her bebekte farklılıklar gösterir. Biz ilk dişlerimizi çıkarttık. Ama sıkıntılar devam ediyor maalesef. 20 süt dişi çıkana kadar yaşayacağız bunları. Kaçış yok. Bu süreçte çevremizden akıl verenler de olmadı değil tabi. Bebeğin diş etine yeşil soğan sürmekten tutun da, soğuk bezle masaj yapmaya kadar birçok değişik fikir geldi. Malum “o alkollü içeceği sürmeyi” saymıyorum bile. Bunların hiçbirini uygulamadık ama doktorumuzun önerdiği bir ilacı çok huzursuz olduğu gecelerde sürdük. Çünkü onu da sürekli kullanma taraftarı değildim. Yine de pes ettiğiniz ve “niye bu kadar diretiyorum” dediğiniz zamanlar oluyor.  Diş buğdayı var bir de. Beren diş çıkarmadan önce yapmayı çok istemiştim. Ama zaman o kadar çabuk geçiyor ki, bazen hiçbirşeye yetişemiyorsunuz. “Ne çabuk akşam oldu” derken bir de böyle bir organizasyonla başa çıkamadım. Yine de bizim kız önüne konulan nesnelerden hangisini seçerdi çok merak ediyorum. O yüzden ilk fırsatta en azından bu aşamasını uygulamayı düşünüyorum. E bu yorgunluğa bir tatili hak ettik. Bakalım bebeğimiz ile ilk tatil nasıl geçecek? Zira bebekle tatilin kolay olduğunu söyleyen kimse olmadı bugüne kadar. Yaşayıp, göreceğiz...

 
Toplam blog
: 30
: 98
Kayıt tarihi
: 18.08.17
 
 

Bir annenin günlüğü ..