Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '18

 
Kategori
Öykü
 

İlk Hikâyem

İlk hikayemi 8. sınıfa giderken, öğretmenler gününde okulca çıkarttığımız “İlk Adım” dergisi için yazmıştım. Bu benim ilk yayın tecrübemdi. O kadar yanlış yayıma geçirilmişti ki; hikayenin başlığı bile yanlış basılmıştı. Ben, doğrusuyla burada veriyorum. İşte…

 

MUTLULUĞUN KAYNAĞI

Koskocaman bir evin içinde küçük, şirin bir oda; bu odanın içinde tekerlekli iskemleye bağımlı kalmış bir kötürüm... Yalnız başına bu oda da hayatını sürdürüyor. Yıllardır kapısı hiç çalınmamış; kimse sormamış bu ihtiyarı.

Bir gün pencereden çocukların oyunlarını seyrederken, kımıldamayan ayaklarını unutup dışarıda koşup oynamak istiyordu. Ama nafile... O trafik kazası mahvetmişti bir zamanlar koşan ayakları, zindana çevirmişti hayatı... Yaşlı kadının tek huzur bulduğu şeyler çocuklardı; geçmişe, albümlere batığı zaman ise acısı bir kat daha artıyor, hüzünleniyordu.

Yine bir gün, pencereden dışarıyı seyrederken, sokaktaki çocuklar top oynuyorlardı. Bir ara çocukların oynadıkları top, yaşlı kadının evinin bahçesine kaçtı. Küçük bir kız topu almak için kapıyı çaldı. Yaşlı kadın, kalbi güm güm çarparken kapıyı açtı. Çocuk kadını görünce şaşırdı, birden kekeledi. "şey topumuz bahçenize kaçtı da…" dedi. Yaşlı kadın çocuğu içeri buyur etti, biraz oturduktan sonra kadın "adın ne, kaç yaşındasın, nerede oturuyorsun, kimin kızısın" gibi sorular sordu. Küçük kız bu soruları cevapladıktan sonra, üzgün bir şekilde "neden tekerlekli iskemledesiniz? " diye sordu. Kadın, bu soru karşısında, o korkunç trafik kazasını anlattı. Yalnızlığını, acısını, çektiği çileleri de anlatmayı unutmamıştı. Konuşması biten ihtiyar, "Bana yardımcı olabilir misin?" diye sordu. Kız büyük bir heyecanla!...

—“Tabi, ama nasıl?” dedi.

—“Aralıklarla bana gelip gidersin; biraz konuşuruz, dertleşiriz.”

Kız kadının titreyen sesini, acıyla dolu yüreğini duyduktan sonra nasıl reddedebilirdi. Yardım bekleyen şirin kadıncağıza, biraz durdu "zevkle" cevabını verdi.        

O gün bu gündür yaşlı kadın ile küçük kız dostluklarını devam ettirdiler. Böylece, yaşlı kadın mutluluğunun kaynağını bu küçük kızda buldu.

Küçük kız, ilaç gibi gelmişti yaşlı kadının yarasına.

*          *          *

 

 
Toplam blog
: 109
: 78
Kayıt tarihi
: 19.04.18
 
 

1980 Adana doğumluyum. 13 yaşında friedreich ataksisi hastası olduğum ortaya çıktı. İlköğrenimi A..