Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İlk iş görüşmem

İlk iş görüşmem
 

Sudan Çıkmış Balık Gibi


Şu an aklıma gelen bir anımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Üniversiteden yeni mezun olmuştum. Malum ailem bunca zaman boyunca benim eğitim öğretim masraflarımı üstlenmiş tabiri caizse yememiş yedirmiş, giymemiş giydirmişti. Bende onlara hayırlı bir evlat olduğumu gösterip hemen işe girmek istiyordum. Gazete ilanlarından bir yer buldum. Yeminli Mali Müşavirlik Bürosuna sekreter arıyorlardı. O zamane aklı işte, içimden 'Aman sekreter de olunmaz ama, hadi neyse şimdilik bir gidip bakayım. Beğenmezsem ya da az ücret önerilirse çalışmam. ' diyerek görüşmeye gittim. O gün yaşadıklarım daha dün gibi aklımda...

Kapıda beni, kendisini stajyer mali müşavir olarak tanıtan biri karşıladı. Beni üstadımız dediği Yeminli Mali Müşavir amcamızın yanına almadan önce şöyle bir süzdükten sonra yaklaşık yarım saat kadar bekletti. İçeri girdiğiminde 60 yaşlarında oldukça babacan bulduğum bir beyle karşılaştım. Hayatımın en zor sınavlarından biriymiş gibi hatırlarım o günü. Önce üniversitede okuduğum derslerin üzerinden tek tek geçtik. Bana değişik konular hakkında soru soruyor ve ben de ne kadar bilgisiz olduğumu görüyordum. Sonraki aşama bilgisayar klavyesini ne kadar hızlı kullandığımdı. Bana bir metin verdiler ve kaç dakika içinde kaç kelime yazabildiğimi ölçtüler. Ardından da dil meselesi geliyordu. Ama bu 'Efendim kaç dil biliyorsun?' 'Üç ' gibi değil, 'direkt olarak İngilizce 'Türkiyenin beş yıllık ekonomi politikası hakkında ne düşünüyorsunuz? ' gibi bir soruydu. Tam anlamıyla afallamıştım. Ne diyeceğimi bilemiyordum. Yani gelirken aklımda bu basit sekreterlik işi için nasıl bir ücret istesem acaba gibi sorular varken şu an yer yarılsada içine geçsem diye düşünüyordum. Aslında ingilizcem çok iyiydi ama aniden sorulan böyle bir soru o dönemki tecrübesizliğimle birleşince beni allak bullak etmişti. Nitekim oradan çıktığımda bu işe alınmadığımı biliyordum. Ama bu benim için değeri hiçbirşeyle ölçülemeyecek bir tecrübe oldu. Birincisi; hayatta hiçbir mesleği küçümsemem gerektiğini. ikincisi daha yolun çok başında olduğumu ve öğrenecek çok şeyim olduğunu öğrendim. Çalışıp kendimi geliştirmeliydim. Üniversite belki insana bir boyut kazandırıyordu ama herşey demek değildi...

Eğer isterseniz ikinci iş tecrübemi de yazarım ama şimdilik sizin ilk iş görüşmelerini okumak isterim. Yorumlarınızı bekliyorum... Sevgiler.

 
Toplam blog
: 4
: 954
Kayıt tarihi
: 18.03.08
 
 

1980 Antalya doğumluyum. Uluslararası ilişkiler bölümünü bitirdim. Şu anda bir bankanın krediler dep..