Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '13

 
Kategori
Güncel
 

İlk kadın Vali: Lale Ataman: "Kadın eli her yere değmeli."

İlk kadın Vali: Lale Ataman: "Kadın eli her yere değmeli."
 

Lale Ataman


Eli Öpülesi kadınlarımızdan: İlk kadın Vali: Lale Ataman:

"Kadın eli her yere değmeli."

AKPM'de bir Komisyon Başkanlığına seçilen ilk

Türk Milletvekili olarak

"Çevre, Yerel ve Bölgesel Yönetimler Komisyonu"

Başkanlığı yapmıştır.

Halen AKPM onur üyesidir.

*

1975–1980 yılları arasında Kocaeli senatörlüğü yapan

Dr.Abdullah Köseoğlu, babası;

eski başbakanlardan Nihat Erim, dayısıdır.

*

1994–1995 yıllarında Muğla Valisi olarak Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Planlamalar Kongresi Türk Milli Heyeti Başkanlığı yapmış,

"Avrupa Planlamaları Çalışma Grubu" başkan yardımcısı olmuştur.

Tarihte bugün neler olmuş’u merak ettim, ilk gözüme çarpan Lale Ataman oldu. Tabi benim için çok önemliydi. Onunla tanışmıştım, onu hayranlıkla uzunca bir süre izlemiştim.

 

Yıllar önce Fethiye’de bir tatil köyünde görev yapıyordum. Muğla’ya ilk kadın vali atandığını öğrenmiştik. Gururlanmıştım. Vali benim için çok önemli bir makamdır. İlk okulda bayramlarda vali üstü açık bir arabada ayakta durur öğrencileri selamlar tören yerinden geçerdi. Ben çok etkilenirdim.

Sonra bir bayan valinin atanmasıelbette beni etkilemişti.

Bir Alman kanalı bizim tatil köyünde canlı bir program yapmıştı ve konuğu;

Vali Lale Ataman’dı.

O gün çok heyecanlanmıştık.

Alman televizyoncuları karşılamak yayın yapacakları yeri hazırlamak, sonra Sayın Vali Lale Ataman’ı karşılamak ve onların canlı yayınını karşılarından izlemek.

İyi bir almanca ile sorulara cevap veren Lale Ataman’dan çok etkilenmiştim.

Akıcı almancasının yanı sıra sorulara tereddütsüz cevapları, alman sunucuyu  etkilemişti.

Program sonrası Vali Lale Ataman’la sohbet etme imkânını bulmuştum, resimde çektirmiştim.

Muğla’da çok sevilen bir vali olmuştu. MELSA –

Muğla El Sanatları’nı kurmuştu.

Kadınlarla ilgili bir çok çalışmalar yapmıştı.

Muğla Üniversitesinin kurulmasını sağlamıştı.

Vali Lale Ataman sonrasında Muğla’dan millet vekili olarak meclise girmişti.

TBMM Kadının Statüsünü Araştırma Komisyonu Başkanlığı yapmıştı.

Ben sıkça böyle başarılı kadınlardan söz etmek istiyorum.

Eli öpülesi kadınlar başlığı altında yazıyorum.

Yeni gençlikte kızlarımız böyle başarılı kadınları da örnek alacaklar:

Başbakan, bakan, vali, milletvekili, bilim kadını, sanatçı, mühendis, doktor, avukat olacaklar…

Kadınlarımız hangi işe el atmışlarsa başarmışlardır, kadınların doğasında sabır vardır, azim vardır ve başarma isteği vardır.

Bir yerde okudum, Lale Ataman:

“Kadın eli her yere değmeli” demiş.

Doğru sözene denilir ki…

Nazan Şara Şatana

Lale Aytaman

(d. 1944, İstanbul), 1991-1995 Muğla valisi ve Türkiye'nin ilk kadın valisidir.

Lale Aytaman İstanbul Avusturya Kız Lisesi'inden mezun olduktan sonra 1962 Phoenix, Arizona'da AFS öğrenci değişimi programına katılmıştır.

İstanbul Üniversitesi Alman dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olmuş ve Hamburg'da Alman Dili ve Edebiyatı doktorası yapmıştır.

Ankara Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olarak Almanca dersler vermiştir.

6 Temmuz 1991 tarihinde Muğla Valiliği görevine getirilmiş ve bu görevi 1995 yılına kadar sürdürmüştür.

1994–1995 yıllarında Muğla Valisi olarak Avrupa Konseyi Yerel ve Bölgesel Planlamalar Kongresi Türk Milli Heyeti Başkanlığı yapmış,

"Avrupa Planlamaları Çalışma Grubu" başkan yardımcısı olmuştur.

Muğla İlinde kadının el emeğinin değerlendirilmesi ve tütüne alternatif projler geliştirilmesi kapsamında, geleneksel dokumacılığın korunması için Yeşilyurt Modelini oluşturmuş ve "MELSA" yı kurmuştur (Muğla El Sanatları).

Muğla Üniversitesinin kurulması, çevreye yönelik faaliyetleri ile öne çıkmıştır.

1995 yılında ANAP'tan Muğla milletvekili seçilmiştir.

TBMM Kadının Statüsünü Araştırma Komisyonu Başkanlığı yapmıştır.

TBMM ANAP Grup Yönetim Kurulu üyeliği ve ANAP Merkez Karar Yönetim Kurulu üyeliklerine seçilmiştir.

Avrupa Konseyi Parlamenterler Meclisi (AKPM) ve Batı Avrupa Birliği Milli Heyet Üyeliği yapmıştır.

AKPM'de bir Komisyon Başkanlığına seçilen ilk Türk Milletvekili olarak

"Çevre, Yerel ve Bölgesel Yönetimler Komisyonu" Başkanlığı yapmıştır. Halen AKPM onur üyesidir.

1975–1980 yılları arasında Kocaeli senatörlüğü yapan Dr.Abdullah Köseoğlu, babası; eski başbakanlardan Nihat Erim, dayısıdır.

Emekli Büyükelçi Reha Aytaman ile evlidir.

Osman Aytaman (End. Müh) adlı bir oğlu vardır.

Valilik döneminde yaşadığı anıları, Turkuvaz Kitap'tan çıkan İğneli Koltukta Dört Buçuk Yıl adlı kitapta toplamıştır.(alıntı)

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....