Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '09

 
Kategori
Futbol
 

İlk kez bir maçın hakem kritiğini yapıyorum.

İlk kez bir maçın hakem kritiğini yapıyorum.
 

Kaynak: hurriyet.com.tr


Son blog yazımda, bugüne kadarki yazılarımda Galatasaray maçlarındaki hakem hatalarından hiç bahsetmediğimi, hatta bu konuda yazı yazan Galatasaraylıları eleştirdiğimi yazmıştım. Bir sonraki blog yazımda örnek olarak arkadaş sohbetlerinde hakemlerin maçlardaki kritiğini nasıl yaptığımı yazacağımı söyleyerek yazımı noktalamıştım.

Bu yazı için Galatasaray-Gençlerbirliği maçını seçtim. İşte benim hakem yorumum:

Son G.Birliği maçında Hakem Kuddusi Müftüoğlu rakibin sert ve sindirmeye dayalı oyununa göz yumdu ve bir kaç pozisyonda kullanması gereken sarı kartı kullanmadığı için G.Birliği oyuncuları bundan cesaret aldı ve maç gittikçe sertleşti. Bence bir hakem bir takımı ancak ufak ufak kararlarla doğrayabilir, körün gözüne parmak sokarak yapamaz bunu.

Bir pozisyonda ceza alanı içinde bir hava topuna yükselirken G.Birliğinin bir futbolcusu Kewell'ın üstüne çıktı ama hakem devam diyerek oynattı. Bence bu pozisyon penaltıydı, çünkü Kewell kambura yatmıyor, pozisyon alıyordu.. Yaklaşık 10-15 saniye sonra bu pozisyonun devamında aynı pozisyon adeta fotokopi çekilmiş gibi orta saha civarlarında oldu, aynı hareketi G.Birliği oyuncusu yaptı ve hakem bu kez faulü verdi. Eleştirdiğim husus faulün G.Birliği lehine verilmesi değildi, hakemin aynı harekete ceza alanı içinde veya dışında olmasına göre ayrı karar veren çifte standartıydı.. Bence bu hakem korkak bir hakem. Hiç bir zaman da güven veren ve otorite kurabilen bir isim olmamıştır.

Bunun dışında hakem G.Saray'ın iptal ettiği iki golünde de haklıydı. Yardımcı hakem İsmail Şencan'ı kutluyorum, süper bir maç çıkardı..

Hakemler ne karar vermiş olursa olsun bence bu maçın hakkı beraberlik veya bir farklı Galatasaray'ın galibiyetiydi, öyle oldu. Hakem Kuddusi Müftüoğlu tebrik edilecek bir maç çıkarmadı ancak maçı çileden çıkaracak bir yönetim de göstermedi. İnşallah daha iyi maçlar çıkarır.

Maçlar bazen hakem hatalarıyla da kaybedilebilir. Futbol böyle de güzel.. Futbolu ve sporu seven, kazanmaktan çok sporun güzelliklerini yeğleyenlere

Saygılarımla..

 
Toplam blog
: 293
: 1063
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..