Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '16

 
Kategori
Spor
Okunma Sayısı
65
 

İlk kez koşacaksan..

İlk kez koşacaksan..
 

"Kontrolsüz güç, güç değildir!"


Daha önce hiç koşmadıysan öncelikle kısa mesafelerle başlamalısın. 3K gibi örneğin.. Sonrasında mesafeleri kademeli olarak arttırabilirsin. Burada en çok dikkat etmen gereken konu nefes.. Başlangıçta bu seni biraz zorlayabilir, heyecanlanma bu çok normal. Burnundan nefes alıp ağzından vermeye çalış, bazen tutmuş olduğun nefesin tamamını ağzından vermek isteyeceksin gerçekten tamamını ver ve tekrar aynı döngü başlayacak. Bu başlarda dikkatini çekecek sonradan doğal bir reflekse dönüşecek endişe etme. Bunun için başlarda her bir km de bir durup ellerini havaya kaldırıp kısa bir süre hızlı yürüyüp tekrar devam edebilirsin. 

Bununla birlikte koşunun ilk yedi dakikası çok önemlidir zihin oyunlar oynar sakın bırakma, özellikle uzun mesafe koşuları aerobik hareket olduğu için yedi dakika civarı zaten uyumlanmış olacaksın. 

Yapabiliyorsan haftada en az üç gün ya da bir buçuk saat koş.. Bazı günler güç kazanma antrenmanı çalış (pilates, yoga..)

Koşarken su (sıvı) tüketmek çok önemlidir. Koşu öncesi, esnası ve sonrası buna dikkat et. Besin takviyesi de önemli. Özellikle muz, sporcu içeceği, yiyeceği.. vücuduna destek olacaktır.

Bir koşu uygulaması veya saati edinmen mesafe, nabız, pace .. konularında seni destekler.

Unutma koşmak doğal bir eylemdir. Akışına bırak, tadını çıkar.. Koş sağlıklı ol, mutlu yaşa, genç kal… ;) 

Sevgiler,

Elif Demir Uğur

http://www.elifdemirugur.com/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Toplam blog
: 16
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1004
Kayıt tarihi
: 01.09.15
 
 

İnsan Kaynakları Müdürü, İşletme Doktora, MBA, Eğitim Bilimleri Yüksek Lisans (Matematik), Matema..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster