Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '06

 
Kategori
Sivil Toplum
 

İlk paralı tünelimiz

İlk paralı tünelimiz
 

İlk paralı tünelimiz hayırlı olsun...

Güneyege ve Batı Akdeniz bölgemizin, Turizm, Ticaret, Kültür, Sağlık, Tarım, Hayvancılık, Eğitim ve bir çok alanında çok büyük bir öneme sahip ulaşım sorununa, büyük katkı sağlayacak çok önemli bir hayal, çok uzun yıllardır propaganda malzemesi olan Göcek Tünelimizin yapımı, sonunda Yap, İşlet, Devlet modeli ile gerçekleşti, artık İzmir' den, Muğla' dan Fethiye' ye veya Antalya' dan, Fethiye' den, Marmaris, Muğla, Aydın İzmir yönüne gelip giden araçlar Göcek' in dar yollarında çektikleri eziyetin bir kısmından kurtulacaklar, planlayanlardan, gerçekleştiren, işçisinden, mühendisine, siyasetçisine herkese çok teşekkürler, sağolsunlar, varolsunlar, ellerine sağlık, beyinlerine sağlık.

Aslında gönül isterdiki bu Tüneli devletimiz yapsın, diğer bir çok tünel gibi ve milletin hizmetine sunsun, dünyada ve kendi ülkemizde olduğu gibi...

Benim bildiğim hiç bir “ Paralı Tünel ” yok.

Ama her nedense bizim bölgenin siyasetçileri böyle bir hizmeti, devletimizden beklediğimiz ve hatta layık olduğumuz şekli ile gerçekleştiremediler, burada Merhum Turgut Özal’ın siyasi literatürümüze kazandırdığı “Makus Talih” deyimi aklıma geliyor.

Hadi paralı olsun, ona da alışmıştık, tünel inşaatı boyunca, bu da bizim bölge insanının “makus talihi” herhalde diye düşündük ama fiyatları duyunca şoke olduk.

Sevincimiz kursağımızda kaldı, yerini buruk bir hayal kırıklığı aldı.

Tamamı dörtbuçuk kilometre uzunluğundaki virajlı iniş ve çıkışlı bu eziyetli yol yerine 926m. tünelden geçmek çok da güzel bir keyif verici hizmet ama; ben kendi aracım (özel binek otomobil) ile 1 YTL. lik yakıt tüketerek geçeğim yolu, sadece 25 kuruşluk bir yakıt tüketerek daha çabuk geçmeyi tabii ki isterim ama bana 75 kuruş tasarruf ettirecek bir hizmetin bedeli ne olmalı ?

Ne olabilirdi ?

Tabii ki bedava olacak değil ya bu koca özel girişim, olsunda 1 YTL. olsun, 1,25 TYL olsun ama 2,5 YTL. (eski para İKİ BUÇUK MİLYON Lira ?????) bu çok yüksek bir rakam ve araç tipine göre 3,5—5-,7,5-10YTL . gibi fiyatlar uygulanacak.

Bu yatırım yapanlar çok sağolsunlar, çok kazansınlar 28 sene, güle güle harcasınlar ama; bu fiyatları lütfen, herkes tekrar acilen gözden geçirsin, çok kısa zamanda çok büyük bir proje gerçekleşti ama önümüzde çok uzun yıllar var bu yatırımı çok fazlası ile geri alacakları.

Ben bu çok pahalı fiyatlar ile mecbur kalmadıkça bu tünelden geçmeyeceğim.

Ancak yöresini, memleketini insanını çok seven Ortaca' lı bir havacılık sektör çalışanı olarak, mesleki birikimlerim ve eğitimlerimden kazandığım bilgiler ışığında; emniyet ve acil durum konularında bir şeyleri paylaşmak istiyorum;

1) bu tünelden tehlikeli madde taşıyan araçlar geçecekmidir ? tünelin Göcek giriş tarafında kontrol nasıl sağlanacak? bu konuda uyarıcı bir tabela yok,

2) burada çalışan personel tehlikeli madde taşıyan araçlar ile ilgili eğitimlerden geçirilmişmidir ?

3) tünelin dar olması nedeni ile yavaş seyredilmesi ve kurallara mutlaka uyulması yönünde uyarıcı tabelalar yok,

4) tünel girişlerinde fiyat listesi bulunması, insanımızla, görevliler arasında gişelerde gereksiz tartışma ve trafik sıkışıklığı gibi stressli durumları önleyecektir.

5) Çok yoğun günlerde tünele giren araç sayısının denetlenerek, güvenli geçişi temin edecek , düzen sağlayıcı prosedürler oluşturulmuşmudur , personel bu konuya hakimmidir?

Son olarak yön levhalarında, Ortaca-Marmaris gibi, bu yoldaki asıl yoğunluğu oluşturan ilçelerin adının yazılmamasını da ilginç buldum.

Memleketimize ve bölgemize hayırlı olsun,

Saygılarımla,

 
Toplam blog
: 4
: 382
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

İflah olmaz bir Ortaca sevdalısı, biraz şişman, saçlarında siyahtan çok beyaz teller bulunan, insanı..