Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '06

 
Kategori
Gönüllülük
 

İlk yardım, sivil savunma

İlk yardım, sivil savunma
 

3 Yıl önce, babam yürüyüş yaptığı sırada, ani bir kalp krizi geçirerek hayata veda etti, Allah (cc) rahmet eylesin. O anda yanına gelen ve "Amca sen ölemezsin" deyip, ona kalp masajı yapıp kurtarmaya çalışan kimliğini öğrenemediğim insandan Allah (cc) razı olsun.

Her şeyden önce, bu konuyu işleme nedenimi babamın hadisesinden ayrı, size açıklamak istiyorum, şöyle ki;

Her ülkede mevcut olan Sivil Savunma birimi, savaş, iç savaş, acil yardım, kritik kentsel felaketler (sel, deprem, yangın, doğal gaz patlaması, heyelan ve iç terör sonucu yaralanma) gibi durumlarda anında müdahele etme yetkisine sahip, devlet idaresinde, Kamu uzman ve sivil gönüllülerden oluşan bir birimdir.

Yolda yürüyorum, bir avuç insan toplanmış yerde yatan birini SEYREDİYORLAR ve yatış nedeni hakkında birbirilerine yorum yapıyorlar, yardım eden YOK, adam yerde sara nöbeti veya kalp krizi geçiriyor, insanlar, acaba bana da bulaşır mı korkusuyla yanaşmıyorlar.

Oto yolda, arabanın biri adama çarpıp kaçmış, adam bariyere yakın yerde kanlar içinde yatıyor, sürücülerden bir tanesi dahi durmuyor, nedeni de, acaba benim üstüme mi kalır korkusu.

Deprem felaketini hep beraber yaşadık ve gerçek şu ki; enkaz altında canlı kalıp kurtarılamayan insan sayısı deprem esnasında ölenden daha yüksektir (Allah(cc) rahmet eylesin). İnsanlar, yıkılmış binaların etrafında yardım etme çabasındalar ama bilinçsiz yaptıkları bu kurtarma işleminin 2. bir felakete yol açabileceğinin farkında değiller zira o yapıların enkazını çöküntü olabileceğinden sistematik şekillerde kaldırılması, bazı yerlerde de insanların girmemesi gerekmektedir, ayrıca vurgulayarak söylüyorum; felaket bölgesi bir tartışma yeri değildir.

Keza yangın ve sel felaketlerinde de durum farklı değil, ayrıca terör guplarının açık yerlerde bıraktıkları paket içerisinde patlayıcılar, böyle bir paket görüldüğünde ne hikmetse, herkes (polis dahil) gidelim bakalım içinde ne var mantığıyla aslan kesilir. Yahu bu durumda kahramanlığın anlamı ne?!!

Sonuca baktığımızda, bu tip olaylarda halk, ne yapması gerektiği hakkında en ufak bir bilgisi yoktur. Diyeceksinizki öğrettiler de mi öğrenmedik, belki okullarda yüzeysel bir şekilde öğretilmiş olabilir ama kessinlikle yetersiz.

Türkiye'de en son önem verilen konudur insan hayatı. Bu yüzden birey olarak iş başa düşer diyorsanız ve eğer bu tip kounlar ve ileride belki birine yardım edebilme düşüncesi sizi ilgilendiriyorsa aşağıdaki adrese başvurup, ilk yardım bilgilerini ufkunuzu geliştirmek amacıyla inceleyebilirsiniz, daha iyisi de gönüllü olabilirsiniz.

www.ssgm.gov.tr

Ve lütfen, eğer bir gün, bu tip bir olayla karşılaşırsanız, hiç utanmadan, sıkılmadan ve çekinmeden müdahele edin. Günümüzde artık savaşları kazanmak öldürmekle değil, hayat kurtarmakla olur.

 
Toplam blog
: 27
: 4680
Kayıt tarihi
: 21.10.06
 
 

Sosyal adaletin varlığından şüphe eden, dünyanın birçok yerini gezmiş, varolmanın bizim seçimimiz..